Zoeken Vraag het forum

efudix

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • erna

morgen ga ik beginnen met efudix, maar ik kan de plekjes op mijn gezicht niet goed zien.is het voelbaar?(het is in maart voorgeschreven en de dermatoloog had nogal haast!) dag-nachtcreme zijn verboden ? hoelang na het stoppen mag dit weer?

5 reacties
    Reageren
    nelleke houthuis

ik zou morgen ( 19 sept.) óók beginnen met efudix-kuur ivm actinische keratosen; ben naar het ziekenhuis geweest, en daar werd me Efudixcrème voorgeschreven; werd naar huis gestuurd met folders, en dat was het ! Achteraf ben ik me gaan verdiepen in deze behandeling, en krijg steeds meer vragen, bv: had er niet eerst moeten worden getest of ik ( waarschijnlijk ! ) allergisch ben voor stoffen in Efudix??? Zelfs met gewone dag en nachtcrème’s heb ik bij sommige merken direct last van mijn ogen, die gaan branden, steken, tranen, en als ik het er niet afhaal, steeds slechter zien, omdat mijn ogen voorrood worden!ook las ik dat je het NIET mag gebruiken tijdens je zwangerschap; nu hoef IK me daar niet meer druk over te maken, maar vraag me wèl af, wat er dan voor troep in zit, die zelfs schade zou kunnen aanrichten IN je lijf ( mogelijk het ongeboren kindje?!) Is de kans, dat actinische keratosen inderdaad huidkanker worden, erg groot, of is er slechts de mogelijkhied dàt…….????
    Ik vraag me af, of het middel niet erger dan de kwaal is ???? In ieder geval leef ik in grote onzekerheid, slaap slecht, en weet niet wat ik moet doen; eigenlijk heb ik mijn hele leven ieder evt.medicijn geweigerd, omdat ik ervan uitging dat een gezond lichaam zich zelf geneest, en dat is ook altijd goed gegaan, daarom is dit een GROOT dilemma voor me !!!!! De plekjes op mijn gezicht zijn vervelend, maar met een klein beetje camouflage crème zie je bijna NIETS, zeker een buitenstaander niet, het is dus heel onzeker om je in dit avontuur te storten, wanneer je niet zeker weet of het ècht nodig is en of het verstandig is…………….wie geeft me raad??????? Alvast hartstikke bedankt !

Reageren
    nelleke houthuis

correctie : mogelijkheid

Reageren
    Cla

Dag,

ik reageer op een hele oude post. Ik weet het. Maar je verhaal/situatie van toen is herkenbaar bij mij nu. Precies zo. Ik twijfel of ik met 1 plekje dit middel wil gebruiken. Hoe is het jou vergaan?

Reageren
    Bg

Vreselijk ik zie er niet uit en wordt echt knettergek van de jeuk
    Ik heb het morgen 2 weken gebruikt ik ga nu echt stoppen de dagen zijn echt kut de jeuk blijft de hele dag
    Zoals overal beschreven werkt de zalf wel want zit onder de rode plekken en dat is juist de bedoeling
    Het gaat mij niet lukken om nog een week met zoveel jeuk vol te houden

Reageren
    S

Een paar weken geleden begonnen met 2x dgs smeren. Ik kon het niet langer volhouden dan 8 dagen . veel pijn, veel bulten die prikken en branden. Na consult dermatoloog, die zei dat de bijwerkingen bij mij te heftig waren, overnieuw begonnen, maar het advies was 2x per week, 2 x dgs gedurende 2 maanden. Nu in 1e week. Weer
    zoveel klachten. Ik slaap nauwelijks, de hele nacht in de weer met natte koude washandjes en handventilator. Ik houd dit niet vol. Ben er gewoon beroerd van. Ik piep niet snel, maar dit is niet te doen voor mij.

Reageren
Reageer op: efudix
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.