- Anoniem24 april 2015 om 13:58
Hallo,
ik ben 17 jaar oud. Ik heb sinds maart last van mijn linker teelbal. Helemaal aan de bovenkant van mijn teelbal (dus eigenlijk waar de bijbal zit volgens mij) voel ik iets hards, een vervorming. Ik had ook een beetje pijn daar in de buurt dus ik ben midden maart naar de huisarts geweest. Mijn huisarts heeft beide ballen onderzocht en zei dat het niks ernstigs is, een kliertje waarschijnlijk. Ik heb ook mijn urine laten onderzoeken, maar het was ook goed.Ik heb daarna een beetje last gehad van mijn buik, ik was een beetje misselijk maar de laatste twee weken had ik eigenlijk nergens last van. Begin deze week ben ik weer van de huisarts geweest voor de controle. Hij heeft weer mijn teelballen onderzocht, maar er is eigenlijk niks veranderd. Hij zei dat als ik er weer last van krijg, dat ik doorverwezen word voor een echo.
Ik was blij dat het niks ernstig was, maar sinds gisteren heb ik weer last van mijn onderbuik en bovendien heb ik een raar gevoel in mijn rug. Soms voelt het als pijn, soms is het meer een stijf gevoel. Ik ga dit weekend met mijn ouders voor een week op vakantie dus ik kan niet meteen weer naar de huisarts. Ik wilde eigenlijk om advies vragen, zou ik zaadbalkanker kunnen hebben?
Ik wil toevoegen dat ik erg last heb van hypochondrie. Afgelopen jaar dacht ik dat ik darmkanker heb en later dat ik een hartziekte heb (hier had ik ook veel verschillende symptomen bij). Ik had ook twee maanden last van hoofdpijn. Toen dacht ik dat ik een hersentumor heb, maar uiteindelijk ging het vanzelf over. Ik ben bovendien iemand die zich vaak heel snel druk maakt om verschillende dingen (vaak hele stomme dingen).Ik hoor graag van jullie!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 april 2015 om 16:09Nou zaadbalkanker is wel wat ver gezocht hoor.
Reageren
Het kan een ontsteking van de bijbal zijn, een cyste of een spatader (variocele). Allemaal geen ernstige zaken zoals kanker dus.
Eigenlijk zou je dus wel even naar de dokter moeten gaan. Als het een ontsteking is kan daar iets voor worden voorgeschreven. Een cyste of een variocele zou in principe kunnen wachten tot na de vakantie.
Het zou vervelend zijn als je op vakantie naar de dokter zou moeten.
Dus misschien toch nog even naar de huisartsenpost.