Zoeken Vraag het forum

mondkanker of keelkanker, gehemelte tumor ( trismus) of iets onsch

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

[attachment=1593]IMG_20140714_191049_2014-08-07.jpg[/attachment]

Beste,

ik heb al een jaar of 8 een zwelling op m’n gehemelte, tussen het harde en het zachte gehemelte en aan de voor mij linker zijde, soms steekt die en soms jeukt die, maar nooit lang. Nu staan er sinds een viertal weken allemaal kleine blaasjes op het harde gehemelte en rode plekjes. De roodheid kan te wijten zijn aan de te warme koffie die ‘k heb gedronken en die is nu ook aan het verdwijnen.

Ik heb soms pijn naar mijn oren toe, niet in mijn oren, mijn klieren denk ik, dat gaat zo op en af en de klier onder mijn linker oor staat non-stop dik.

Ik heb nog geen jaar geleden een tand opgehoest, die zat los en ’s morgens heb ik hem uitgespuwd, zonder wortel. Nog niet zo lang geleden merkte ik op dat mijn voorste tanden zich hadden verplaatst en los zaten. Die lijken nu weer vaster te zitten. Ook heb ik enkele dagen het gevoel gehad dat er iets in m’n keel zat, ter hoogte van het strottenhoofd. Na het uitspuwen van een dikke prop met bloed, lijkt dat gevoel van iets in de keel te hebben zitten verdwenen te zijn, maar die plaats voelt vreemd aan. Ik dacht, ik moet dat laten onderzoeken, maar heb weinig vertrouwen in dokters. Er zijn evenveel goede als dat er minder goede dokters zijn. Dus voor ’t zekere, zet ik graag de foto van mijn gehemelte op dit forum. Andere meningen dan die van de dokter of andere dokters zijn evengoed welkom.

Ik voel me chronisch vermoeid, heb een chronische hoest en slijm dat ik ophoest, dik hard sputum, dat is al jaren zo. Ook hoest ik slijmbolletjes op.

Ik heb al eens wat opzoekingswerk gedaan om te kijken of het geen gingivitis, een ontsteking, abces, papillary hyperplasia is, maar ik ben een beetje bang dat het een gehemelte tumor zou kunnen zijn. En nog banger dat ik naar de dokter ga en die me lachend weg stuurt, waarna ik binnen enkele jaren dan toch te horen krijg dat het wel eens kanker kan zijn. Mijn persoonlijk ervaring leert me dat het snel gebeurt is er te laat bij te zijn.

Ik heb niet gevonden hoe ik hier een afbeelding aan kan toevoegen, maar misschien is m’n beschrijving ruim voldoende.

Alvast bedankt, Lore

Wat ik vergeten zeggen ben is dat mijn tandvlees er ook donkergrijs uit ziet sinds enkele jaren. Volgens de dokter heeft dat met de pigmentering te maken. Daar kan ik echter moeilijk inkomen, omdat dit dan toch altijd het geval al had moeten zijn?

En ik heb een 5-tal jaar ongelooflijke pijn gehad over m’n hele linkere gezichtshelft, alles links deed pijn, zowel de regio naar m’n oor, m’n tandvlees en tanden als m’n keel en de klieren links. Wat ik me nu afvraag, is, of die maandenlange pijn geen gevolg kan zijn van een eventuele uitzaaiing?

VR.groetjes, Lore

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wanneer ben je de laatste keer bij de tandarts geweest?
    Hoe oud ben je?

Reageren
    Anoniem

Dag Tandor,

ik ben 32 jaar en het is een 3-tal jaar geleden dat ik bij de tandarts ben geweest. Dan stond de zwelling wel al op m’n gehemelte. Hij heeft er niets over gezegd en ik heb hem er toen niet achter gevraagd. Ik was daar voor het trekken van de 2de laatste tand van de bovenste rij. Hij deelde me toen mee dat mijn wijsheidstand die er nog steeds niet is doorgekomen, de holte zou dichtduwen, omdat hij tegen de laatste tand zou aanduwen, waardoor deze even omhoog en los zou komen te zitten, maar dat die er niet uit zou vallen. Dat is de tand die ik heb opgehoest zonder wortels.

Je vraag is zeker niet onterecht en ik heb bij deze een afspraak bij de tandarts gemaakt. Misschien dat de verkleuring van mijn tandvlees het gevolg is van mijn tanden zelf.

Vriendelijke groetjes, Lore

Reageren
    Anoniem

Misschien moet ik er nog even bij vermelden dat ik een roker ben. Ik rook al van mijn 15 jaar.

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt er inderdaad op dat de doorbloeding van je tandvlees niet goed is. Dat zal inderdaad de verkleuring geven. Er zit ook plaque op je tanden. Waarschijnlijk dus een minder goede mondhygiëne. Je poets of te weinig of niet op een goede manier je tanden. Het was dus inderdaad tijd voor de tandarts en de mondhygiëniste.

Reageren
    Anoniem

Dag Tandor,

ik maak me er inderdaad dikwijls te rap van af en er mag misschien wat meer regelmaat in het poetsen zitten. Mag ik je vragen wat je van die zwelling zelf denkt? Jij hebt denk ik kennis van zaken, zo kom je toch over. Denk je dat ik me daar ongerust over moet maken?

Vriendelijke groetjes, Lore

Reageren
    John (moderator)

Ongerust denk ik niet dat je hoeft te maken. Het lijkt op een infectie. goed dat je dus naar de tandarts gaat.

Reageren
Reageer op: mondkanker of keelkanker, gehemelte tumor ( trismus) of iets onsch
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.