Zoeken Vraag het forum

Mond keelkanker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb sinds 4 maanden geleden last van het globusgevoel. Dit komt iedere keer terug na een infectie van de keel , dit is al de 3de keer in 3 of 4 maand . Ik ben langs gegaan bij de kno arts maar hij heeft niets gevonden wat kwoudaardig zou kunnen zijn. Later pakte ik weer een afspraak maar opnieuw heeft hij niets gevonden. De laatste keelinfectie was het ergste. Enerm veel pijn bij slikken langs 1 kant en daarna de andere kant . Ik had ontstoken amandelen maar op 1 amandel is er precies een bobbeltje of knobbeltje op . Even groot als de amandel maar op de andere amandel is er niets op dus ze zijn niet evegroot.
    Mijn mond ziet er ook helemaal niet gezond uit bv de bovenkant van mijn mond is wit en dit zou kunnen leiden tot mondkanker hebik gelezen (zie foto) . Om eerlijk te zijn heb ik laatste tijd geen belang gehouden aan gezondheid. Elke dag pizza eten, tanden niet poetsen etc..
    Ik ben 16 jaar en ik rook al 1 jaar waar ik ontzettend veel spijt van heb! Mijn vraag is
    Kan je bij 1 jaar roken al mondkanker of keelkrijgen? Ik zit er al maanden mee.. van dokter tot dokter ben ik gegaan maar ik heb steeds het gevoel dat ze me niet serieus nemen omdat ik nog jong ben. Dus ik ben wel “gezond”

Ik zou graag eens deftig onderzoek willen maar hoe begin ik hieraan ..
    Dankje voor jullie tijd te nemen om dit te lezen nog een fijne dag!

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ook heb ik een piepende adem, soms ook een bloedneus op de momenten dat ik een keelinfectie heb (weinig bloed uit de neus) .
    Nu pak ik antibiotica en heb het gevoel dat het eigenlijk beter gaat met de pijn en zo..
    Verder voel ik dat 1 kant van mijn keel precies verstopt is en mijn linkerklier onder mijn kaakrand is lichtjes gezwollen . Lucht stroomt precies maar enkel via de linker kant als je weet wat ik bedoel .. sorry het is echt moeilijk uit te leggen. Verder heb ik 2 keer bloedonderzoek laten nemen in 4 maanden door verdenking op diabetes omdat mijn hele familie het heeft (had niets met deze klachten te maken) maar wat ik hiermee wil vragen, kunnen ze in het bloed zien of je bv aan kanker lijd of gewoon dat je ernstig ziek bent bijvoorbeeld. Excusseer jhon dat ik dit in 2 berichten heb gedaan

Reageren
    Dirk

Ik denk niet dat een 16 jarige al keelkanker kan krijgen. Toch?

Reageren
    John (moderator)

Dat is bij een 16 jarige toch wel zeer onwaarschijnlijk

Reageren
    Anoniem

Ook als ik al 1 jaar lang rook?

Reageren
    John (moderator)

Ook dan.

Reageren
Reageer op: Mond keelkanker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.