Zoeken Vraag het forum

Mond keelkanker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb sinds 4 maanden geleden last van het globusgevoel. Dit komt iedere keer terug na een infectie van de keel , dit is al de 3de keer in 3 of 4 maand . Ik ben langs gegaan bij de kno arts maar hij heeft niets gevonden wat kwoudaardig zou kunnen zijn. Later pakte ik weer een afspraak maar opnieuw heeft hij niets gevonden. De laatste keelinfectie was het ergste. Enerm veel pijn bij slikken langs 1 kant en daarna de andere kant . Ik had ontstoken amandelen maar op 1 amandel is er precies een bobbeltje of knobbeltje op . Even groot als de amandel maar op de andere amandel is er niets op dus ze zijn niet evegroot.
    Mijn mond ziet er ook helemaal niet gezond uit bv de bovenkant van mijn mond is wit en dit zou kunnen leiden tot mondkanker hebik gelezen (zie foto) . Om eerlijk te zijn heb ik laatste tijd geen belang gehouden aan gezondheid. Elke dag pizza eten, tanden niet poetsen etc..
    Ik ben 16 jaar en ik rook al 1 jaar waar ik ontzettend veel spijt van heb! Mijn vraag is
    Kan je bij 1 jaar roken al mondkanker of keelkrijgen? Ik zit er al maanden mee.. van dokter tot dokter ben ik gegaan maar ik heb steeds het gevoel dat ze me niet serieus nemen omdat ik nog jong ben. Dus ik ben wel “gezond”

Ik zou graag eens deftig onderzoek willen maar hoe begin ik hieraan ..
    Dankje voor jullie tijd te nemen om dit te lezen nog een fijne dag!

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ook heb ik een piepende adem, soms ook een bloedneus op de momenten dat ik een keelinfectie heb (weinig bloed uit de neus) .
    Nu pak ik antibiotica en heb het gevoel dat het eigenlijk beter gaat met de pijn en zo..