Zoeken Vraag het forum

Heb ik darmkanker?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • m-j-j

Hallo,
    Ik denk dat ik te maken heb met darmkanker!
    Elke morgend als ik opsta doet men linker zeiden en in het midden onder men ribben zeer! Later op de dag verdwijnt die pijn.
    Ik krijg dan het gevoel dat ik naar het toilet moet gaan voor de grote boodschap.
    Ik krijg achteraf het gevoel dat men darm niet geledigd is!
    Ik verlies geen bloed maar ben wel snel vermoeid!

Hopelijk is het geen kanker!
    kan iemand mij hier meer uitleg over verschaffen?

4 reacties
    Reageren
    Tanja

Hoi,

Als ik jouw was zou ik eerst even langs de dokter gaan en daarna door naar de fysio.
    Ik heb zelf namelijk gehad dat ik onwijze pijn in me zij had, onder aan me ribben, leek er wel achter te zitten. En later op de dag ging het beter.
    De dokter wist niet wat het was en ook niet de arts in het ziekenhuis, waar ik terecht kwam nadat ik door de grond ging van de pijn.

Bleek nu, bij de fysio, dat mijn rib niet goed zat. Hij was achter me andere rib gaan zitten en duwde daar tegen me organen! Gelukkig ben ik er weer redelijk vanaf na een paar keer fysiotherapie.

Reageren

Darmkanker is een verzamelnaam voor verschillende soorten kanker van de dunne darm, dikke darm en de endeldarm (rectum).

Lees verder/Bron:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Darmkanker

Reageren
    Anoniem

De klachten van dikkedarmkanker zijn veelal aspecifiek. Alarmsymptomen die mogelijk op dikkedarmkanker kunnen wijzen zijn een veranderd ontlastingspatroon, ongewild gewichtsverlies en rectaal bloedverlies. Rectaal bloedverlies komt voor bij tumoren die dichtbij het einde van het maag-darmkanaal liggen en zit dan door de ontlasting heen. Chronisch (microscopisch) bloedverlies uit tumoren aan het begin van de dikke darm blijft meestal onopgemerkt, vaak komen deze patiënten met klachten van bloedarmoede (anemie) bij een arts. Patiënten hebben ook vaak last van luchtophopingen in de dikke darm.
    Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Darmkanker

Reageren
    Anoniem

Hallo,

Ik zit met net dezelfde klachten heel vervelend. Heb je intussen al een diagnose hiervoor?

Veel succes

Reageren
Reageer op: Heb ik darmkanker?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.