Iets in de keel blijft hangen?

Geachte,

Sinds een week of twee heb ik het gevoel dat er iets in me keel zit. Net of je iets eet en het blijft hangen.

Het doet geen pijn en met slikken merk ik er weinig van, alleen met diep ademhalen voel ik dat er wat zit. Weghoesten lukt niet want ik merk dat het er dan nog gewoon blijft zitten.

Heeft iemand een idee wat dit is en moet ik mij zorgen maken?

Met vriendelijke groet,

R

Reactie

Het kan zijn dat het een slokdarmontsteking is door opkomend maagzuur, de wanden van je slokdarm verdikken dan en dan krijg je dingen moeilijker weggeslikt. Daar zijn overigens goede medicijnen voor om dat te genezen. Misschien heb je ook wel "Barrett"? Voor meer informatie kijk op: www.barrett.nl Heb je de klachten langer dan twee weken? Heb je regelmatig last van maagzuur misschien? Laat het dan eens goed nakijken bij de dokter.

Mijn partner had ook al weken slikproblemen ( net alsof er een prop in zijn keel zat met slikken, eten dat bleef hangen, veel hoesten en verslikken en kokhalsneigingen ) Toen heeft hij een gastrocopie gehad en men ondekte toen dat hij een middenrifbreuk heeft, daardoor is regelmatig maagzuur in de slokdarm gekomen en daardoor had hij een ontsteking in de slokdarm. Ook ontdekte men dat hij twee kleine lidtekentjes in zijn slokdarm heeft. Deze bestaan uit cilinderepitheel i.p.v. het gebruikelijke plaveiselcelepitheel. Veroorzaakt door het bijten van het maagzuur. Dit noemen ze een "Barrett slokdarm".
    Gelukkig was het lidtekenweefsel niet premaligne ( voorstadium van kanker )

"Barrett" patiënten hebben gemiddeld iets meer kans op slokdarmkanker dan gewone mensen maar die kans kun je helemaal verkleinen door goede medicijnen zoals maagzuurremmers te nemen voorgeschreven door de dokter ( geen rennie!!! )
    Mijn partner gebruikt consequent zijn medicijn en heeft gelukkig nergens meer last van 🙂

Carmen.

Reactie
Reageer op: Iets in de keel blijft hangen?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief