- Bas7 september 2020 om 20:46
Ik kan in mijn nek rechts 3 kleine lymfekliertjes voelen, met een diameter van ongeveer een halve centimeter in de lange as. Als ik erop druk schieten ze wat aan de kant en ze zijn niet bepaald hard. Alleen ik vind het wat vreemd dat ik deze kliertjes links niet voel. Is dat iets om me druk om te maken of niet? Ik ben trouwens een jongen van 16 jaar, en vrij slank. (1,81 cm en 66 kilo)
12 reactiesReagerenBas7 september 2020 om 20:47Ik voelde deze kliertjes trouwens voor het eerst anderhalf jaar geleden, maar het lijkt me dat ze wel een stukje groter waren als het echt kanker was ofzo. Klopt dat?
ReagerenJohn (moderator)
7 september 2020 om 21:19Dat is heel normaal en niets om je druk over te maken. Je moet er alleen niet voortdurend aanzitten. Daar kunnen ze niet zo goed tegen
ReagerenBas7 september 2020 om 21:25Oke, bedankt John! Ik ga proberen er af te blijven maar daar heb ik de afgelopen maanden wat moeite mee haha
ReagerenJohn (moderator)
7 september 2020 om 21:27Als je er aan blijft zitten, kunnen ze geïrriteerd raken en gaan dus ook niet weg
ReagerenBas7 september 2020 om 21:45Ah oke! Laatste vraag, denkt u dat mijn lymfeklieren opgezwollen of gewoon voelbaar zijn?
ReagerenJohn (moderator)
7 september 2020 om 22:41Dier zijn zeker niet opgezwollen
ReagerenBas8 september 2020 om 22:25- Ik heb ineens iets onder mijn oor gevonden waarvan ik niet wist dat het er zat. Het voelt niet echt als de lymfeklieren die ik in mijn nek kan voelen, dus ik heb geen idee wat dit is. Het is in ieder geval vrij hard en ik voel het aan de andere kant niet. Idee wat dit zou kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
8 september 2020 om 22:32Ik zou het zo niet kunnen zeggen. Misschien je kaakgewricht
ReagerenBas8 september 2020 om 22:49Zou het hodgkin kunnen zijn denkt u? Of een ander soort lymfoom
ReagerenJohn (moderator)
8 september 2020 om 23:05Hodgkin? dat zal het beslist niet zijn
ReagerenBas9 september 2020 om 13:36Kom er net achter dat er een soort klikkend geluid komt als ik erop druk. Is dit verontrustend of niet?
ReagerenJohn (moderator)
9 september 2020 om 13:38Dat zal dan komen omdat je op een spiertje drukt. Dat is verder geen probleem
Reageren