Zoeken Vraag het forum

Bultje zijkant tong

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ced32

Ik heb nu al behoorlijke tijd last van bultjes aan de achterzijde van de tong links. Ik maak mij hier zorgen over aangezien uit een hals scan is gebleken dat er een aan dezelfde kant ine hals sprake is van een vergrote (lengte afmeting 1,7cm) lymfeklier (hoog langs de carotis). Dit terwijl ik de afgelopen maanden geen infectie heb gehad. Gevolg is al een paar maanden een trekkend, zeurend gevoel in de nek passend bij lymfeklier vergroting en nu dus ook dit bultje op de tong. Kan hier sprake zijn van tongkanker met uitzaaiingen naar de hals regio?

15 reacties
    Reageren
    Ced32

Hierbij de afbeelding

Reageren
    Ced32

Excuses nu toegevoegd[blockquote]BBCode you used is not allowed.[/blockquote]

Reageren
    John (moderator)

Dat is toch wel erg ver gezocht. Een ontsteking zou best kunnen dat verkkaart dan ook de lymfeklier . Ben je met dat bultje op je tong naar de dokter geweest?

Reageren
    Ced32

Ja de kaakchirurg vond het bultje er nog niet verdacht genoeg uitzien en gaf aan dat het een smaakpapil is die wel weg moet trekken. Wat dus niet gebeurd. Reden van mijn bezorgdheid is dat ik heb begrepen dat tongkanker snel uitzaait en dan vrijwel altijd naar de klier die bij mij is opgezet al flinke periode

Reageren
    John (moderator)

Dan weet je dus in ieder geval dat het geen tumor is, maar een smaakpapil. En smaakpapillen zaaiien niet uit. Maar het verklaart wel de lymfeklier. Je kunt naar een KNO arts gaan voor een second opinion

Reageren
    Ced32

Klier zat er al weken voor het bultje. Tevens staan deze smaakpapillen er juist om bekend dat ze kunnen voorkomen bij tongkanker. Vandaar mijn zorgen

Reageren
    John (moderator)

Ga dan voor een second opinion naar een KNO arts

Reageren
    Ced32

Hoe kom ik daar dan

Reageren
    John (moderator)

Waaraan bedoel je?
    Voor een Kno arts ga je naar de huisarts en vraagt om een verwijzing

Reageren
    Nina

hey, ik heb sinds februari…hetzelfde probleem, en zowel kno als mka vinden dit niet verdacht maar ik zit met dezelfde bezorgdheid..mijn tante is ook gestorven aan mondkanker en ik heb schrik dat dit ook wel eens tong of mondkanker kan zijn! 12 oktober moet ik terug naar leuven omdat ik een 2de opinie wou van mka..helaas zeggen ze ook gwn onsteking van papillen, en doe ik er een gwn verdovend middel op het geeft me oom een zeer trekkend gevoel naar hals toe en zijn ook opgezwollen klieren daar…hopelijk gaan ze verder met onderzoeken groetjes

Reageren
    Miga

Hoe is het afgelopen met jullie?
    Ik zit met hetzelfde..

Reageren
    4

Ben ik ook benieuwd naar

Reageren
    Mies

Ik ben ook benieuwd heb namelijk exact het zelvde

Reageren
    leo

ga hiermee direct naar een universitaite kliniek ! Je moet nu eensmaal mondkanker uitsluiten, dan ben je gerust. Als je met zoiets te lang wacht kan het te laat zijn. Ik heb het allemaal meegemaakt, jaar aan het lijntje gehouden door KMO enz uiteindelijk toch kanker met uitzaaiing naar klier, operatie, chemo , bestraling , ik heb geluk gehad, het is jaar geleden ! ik weet dat jullie allemaal geen slechts nieuw wil horen, (ik ook niet) maar je kunt beter op zeker spelen.

Reageren
Reageer op: Bultje zijkant tong
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.