Zoeken Vraag het forum

Harde, niet beweegbare onderhuidse bult boven sleutelbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bultje

Hallo!

Ik heb al minstens 4 weken een hard, klein en niet beweegbaar onderhuids bultje boven mijn sleutelbeen. Ik dacht dat het een onderhuidse puist was en dat het na enkele dagen wel zou verdwijnen. Ik kan het ‘vastpakken’ tussen twee vingers en het doet geen pijn als ik knijp.

Ik ben recentelijk al twee maal bij de huisarts geweest met vermoeidheisproblemen, hoofdpijn en sombere gevoelens. Ergens wil ik graag het bultje onderzocht hebben, vooral gezien er toch in het verleden wat gevallen van kanker geweest zijn in mijn familie. Aan de andere kant schaam ik mij een beetje dat ik anders voor de derde keer bij de huisarts kom in twee maanden tijd en dat er waarschijnlijk helemaal niets aan de hand is. Ik wil niet dat men het beeld krijg dat ik om elke scheet naar de huisarts kom, maar ik denk wel dat ik het ga doen puur om zeker te zijn dat het niets is. Wat denken jullie?

P.S: ik heb een vitamine d gebrek, daarvoor heb ik vitamine d suplletie gekregen. Ook slik ik magnesium/calcium/zink tabletten.

6 reacties
    Reageren
    Bultje
    John (moderator)

Waarschijnlijk een vetbultje. In ieder geval niks om je zorgen over te maken zoals het er nu uitziet. Blijf er maar eens wat meer vanaf…

Reageren
    Bultje

Een vetbult is toch juist zacht en beweegbaar?

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet altijd.

Ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken.

Reageren
    Bultje

Bedankt voor je hulp trouwens Tandor.

Ik heb er trouwens niet veel aan gezeten. Ik ontdekte het per toeval ongeveer een maand geleden, daarna ben ik het ‘vergeten’ tot gisteren. Ik weet zeker dat het hetzelfde plekje is.

Het bultje is heel klein en ik twijfel of iemand anders het goed genoeg kan voelen. Ik zelf kan het bultje voelen, maar dat is vooral door gevoel in mijn huid.

Om eerlijk te zijn ben ik vooral voorzichtig om er enerzijds veel kanker in mijn familie zit, en anderzijds omdat ik de laatste maanden veel vage klachten heb terwijl ik daarvoor bijna 10 jaar niet meer bij de huisarts ben geweest.

De klachten zijn vooral vermoeidheid, bijna elke dag wel hoofdpijn, elke dag ’s nachts minimaal twee keer wakker worden, om de tijd spierpijn in mijn nek en klieren voelen bij mijn kaak.

Zal ik anders nog een tijd wachten, kijken hoe het bultje zicj ontwikkeld?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan je doen. Het heeft geen proriteit

Reageren
Reageer op: Harde, niet beweegbare onderhuidse bult boven sleutelbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.