Zoeken Vraag het forum

Puist geneest niet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Koko

Ik heb al langer dan een maand een puist op mijn wang dat niet weg lijkt te gaan. Het is wel kleiner geworden maar nog niet helemaal weg. Vandaag proberen uit te knijpen maar dat was geen succes. De puist is blauw geworden met een zwart puntje erop. Alsof het een onderhuidse bloeding is. Ook doet het natuurlijk pijn nadat ik eraan heb gezeten. Heb dit nooit eerder meegemaakt tijdens het uitknijpen van een puist.

Heb vervolgens een foto gemaakt via SkinVision, volgens de app moet ik ermee naar de dokter. Wat ook wel logisch is aangezien het nu is verkleurd en er wel heel verdacht uitziet. Dit was echter eerst niet het geval.
    Hoe betrouwbaar is het advies in dit geval? En is het normaal dat een puist blauw kan kleuren na het uitknijpen?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat het blauw wordt is natuurlijk niet zo raar na het uitknijpen. En als je die al zo lang hebt zal het ook geen puist zijn. Wellicht een talgkliertje. Je kunt zo een ontsteking krijgen. Als dat zou gebeuren moet je even naar de huisarts gaan

Reageren
    Koko

Niet? Het begon eerst echt als een puist dat uitgeknepen kon worden, met de tijd was dat niet meer het geval maar bleef het wel. Zo zag het er eerst dus uit, en direct na het uitknijpen met verkleuring..

Reageren
    John (moderator)

Laat de huisarts er eens naar kijken

Reageren
    Koko

Lijkt het op een verdacht plekje?

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt niet op een verdacht plekje

Reageren
    Koko

Kan er bloedvergiftiging instaan na het uitknijpen van zo een soort ‘puist’? Aangezien het van binnen heeft gebloed en het bloed er niet uit is gekomen..?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat die kans heel erg klein is

Reageren
Reageer op: Puist geneest niet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.