- Guy25 juli 2025 om 22:52
Beste , Mijn laatste lipaewaarde was 74 U/L.
Valt dit nog in de normale waarde.
Wat is een normale waarde.Bedankt voor wat info.
Mvg
Guy
13 reactiesReagerenFrank26 juli 2025 om 11:15Hoi. De mijne was 44. Die was binnen de waarden. Referentiewaarden was tussen 0 en 60. Dus zijn ze licht verhoogd bij jou denk ik. Ik had al een tijdje geen eetlust meer en daardoor ben ik veel afgevallen en vettige ontlasting. Ik moet over 2 weken weer bloed prikken en 9 september ern afspraak bij de mdl arts voor de 1ste keer.
Reageren
Peter (huisarts)
26 juli 2025 om 19:21Normaalwaarden kunnen per lab verschillen, dus check het bij het lab waar de bepaling is gedaan!
ReagerenGuy26 juli 2025 om 21:58Guy26 juli 2025 om 21:58Guy26 juli 2025 om 22:09Beste,
Ik heb echter totaal geen symptomen van problemen met de aalvleesklier , zoals :
buikpijn , verminderde eetlust of vermageren.
Ik vraag mij dan ook af waarom mijn dokter getest heeft op lipase.Mvg
Guy
ReagerenGuy28 juli 2025 om 15:24Beste,
Ik vertoon geen enkele van de gekende symptomen.
Waarom heeft mijn dokter mij dan getest op de lipasewaarde.Mvg
Guy
ReagerenFrank28 juli 2025 om 16:08Ik hen in het ziekenhuis getest en daar was de referentiewaarden tussen de 0 en 60. Weet niet waar jij getest heb? Ik kon online mijn bloeduitslag zien. Als ik dan op mijn waarden klikte kon ik zien wat de referentiewaarden waren en wat mijn waarden dus waren. Wat betreft testen op lipase. Ik weet niet wat je klachten waren en waarom ze welke waarden getest hebben. Bij mij hebben ze 3 buisjes afgenomen dus volgens mij heel breed op van alles getest. Van leverwaarden tot lipase tot vitaminen.
ReagerenFrank28 juli 2025 om 16:10Guy28 juli 2025 om 18:52Beste Frank ,
Ik heb totaal GEEN klachten.
Daarom dat ik mij afvraag waarom mijn huisarts de test op lipase heeft laten doen.Mvg
Guy
ReagerenFrank29 juli 2025 om 00:15Waarom heeft hij je bloed laten prikken dan als je geen klachten hebt?
ReagerenGuy29 juli 2025 om 23:01Beste Frank,
Dat is de grote vraag.
Ik weet het niet en mijn dokter heeft over mijn bloedtest gezegd dat die ok was.Ik zie maar 1 reden : ik heb namelijk diabetes type 2 waarvoor ik medicatie neem.
Mvg
Guy
ReagerenFrank30 juli 2025 om 15:53Als de dokter zegt dat je bloedtest oke was dan zal dat wel zo zijn. Kan je niet ergens je bloedtest bekijken? Als ik inlog bij het ziekenhuis waar ik getest heb kan ik zo alle bloedwaarden zien en ook welke waarden goed of te hoog of te laag waren.
ReagerenGuy30 juli 2025 om 22:32Hallo Frank,
Ja hoor , ik kan mijn bloedtest zien.
Enkel mijn suiker en lipase was te hoog.
Lever , nierfunctie waren allemaal ok.Mvg
Guy
Reageren