- Joris6 september 2024 om 20:45
Beste john,
Ik heb al sinds bijna twee maanden slijm in mijn keel (een brok) dat niet weg gaat.
Als ik dit ophoest is het wit/doorzichtig van kleur. Ook heb ik vaak het gevoel dat mijn neus dicht zit. Iik kan er wel gewoon door ademen maar heb wel een dicht gevoel.hiervoor ben ik eerder naar de huisarts gegaan hij gaf toen aan dat het naar zijn idee niet its ernstigs was.
Nu ongeveer 5 dagen heb ik keelpijn erbij. Dit komt en het gaat maar is steeds vaker en langer aanwezig. Ook als ik diep inadem door mijn neus het ik een soort koud gevoel in mijn keel als mijn adem mijn keel passeert.
ook had ik vanmiddag oorpijn wat nu weer weg is.
Ik heb mijn huisarts laten weten dat ik bang ben voor keelkanker. Hij denkt hier niet aan. Hij wil me laten testen op helico bacter en als hier niets uit komt dan is lichamelijk onderzoek wat hem betreft klaar.
Terwijl ik bang ben voor keelkanker gezien mijn symptomen:
– Slijm en brok in keel
– Keel pijn soms scherpe irriterende pijn.
– oorpijn
– koud gevoel in keeldenk ik nu te erg gezien mijn klachten?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 september 2024 om 21:20Dat zal met keelkanker echt niets te maken hebben. Het kan wel een infectie zijn. Beginnende keelontsteking bijvoorbeeld of hyperventileren
ReagerenJoris6 september 2024 om 21:53Heb je enig idee hoelang zoiets kan duren want dat slijm in mijn keel heb ik inmiddels twee maanden en vind het best irritant
het is er gewoon 24/7Ook dat koude gevoel bij het inademen door mond en neus is er al van het begin.
Wat kan ik er zelf aan doen? qua eten en drinken of pilletjeS?
ReagerenJohn (moderator)
6 september 2024 om 22:02Als je hyperventileert moet je iets aan de oorzaak daarvan doen. Dat los je met eten, drinken of en pilletjes niet op
ReagerenKim20 februari 2025 om 10:19Hoi Joris,
Ik heb de zelfde klachten al een lange tijd.
Ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gekomen is bij jou?
ReagerenAnn31 augustus 2025 om 13:23Hey John, is hier iets uitgekomen? Klinkt als keelreflux.
ReagerenSuus31 augustus 2025 om 13:28