Hallo,
De afgelopen paar weken heb ik last van prikkels, als dit gebeurd dan voelt het alsof er (kleine) naalden overal in mijn lichaam worden gestoken, vooral bij de voeten en benen, maar ook m'n borst en rug. Het is meer irritant (jeuk) dan pijnlijk, en na ongeveer 1 a 2 minuten zijn de prikkels weer voorbij.
Het valt me op dat het vaak voorkomt wanneer ik mijzelf inspan, bijvoorbeeld tijdens het trainen, maar ook als ik zenuwachtig ben.
Misschien belangrijk om aan te geven, ik heb dit jaren geleden ook een keer gehad. Op een gegeven moment had ik er geen last meer van, maar nu blijkt het weer terug te zijn.
Zou het misschien een soort van schimmel kunnen zijn, of wellicht een allergie voor iets? Ik hou mijzelf in ieder geval goed schoon, douche iedere dag en draag schone kleding.
Indien iemand meer weet dan hoor ik het graag.
Mvg
Kan het het zout in je zweet/transpiratie zijn? Heb je er in de lente/zomer ook last van?
Weet je wat et is? Ik heb namelijk ook last van.
Het idd niet pijnlijk maar eerder irritant.
Lees meer vragen en antwoorden over steken in het lichaam:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Steken+in+lichaam&sa=zoeken
Ik heb dit nu ook al een paar jaar, niemand weet wat het is, zelfs de dokter komt er niet mee uit.
Bij mij begon het toen ik klein was,'s ochtends toen ik wakker werdt kreeg ik deze prikkels alleen op mijn rug.
daarna merkte ik er een paar jaar niks van, en nu ervaar ik dit weer 5 jaar lang maar dan over me hele lichaam, zeer iritant.
Heb wel gemerkt dat het alleen gebeurt als ik me;
Inspan, depresief wordt, of als ik het warm begin te krijgen.
9 van de 10 keer helpt koud lucht of koud water tegen deze prikkels.
Dus ik vraag me toch echt af..
kan het vitamines te kort zijn?
een soort van hyperventilatie?
of een soort van zenuwpijn?
lotgenoten,
Ook ik heb er last van zoals nu weer 't geval is. De doctor snapt het niet maar ik heb zelfonderzoek gedaan en ik vermoed dat het stress is. Dit keer erger en het duurt langer. Behalve prikkels krijg ik ook pijn over mijn heel lichaam vooral mijn bovenbeen en voeten. Volgens mijn masseur is het inderdaad stress en heb ik veel blokkaddes die weggewerkt moeten worden. Hij begint eerst de voetzolen te masseren om zodoende zenuwprikkels te activeren. Via voetmassage kan hij ook de juiste diagnose vaststellen. Ik heb er baat bij want na 2 behandelingen van elk een uur, gaat het weer beter. Na de voeten doet hij de rest van het lichaam. Vanwege de blokkades heb ik tijdens de massage veel pijn maar als hij eenmaal klaar is, heb ik een fijn gevoel.Het is stress die de boosdoener is. Probeer er vanaf te komen. Wees geen binnenvreter en bespreek problemen. Zet ze van je af en ontspan.
Laat je flink masseren en neem voldoende rust.
succes
Max,je probleem zit waarschijnlijk in de waspoeder waarmee je kleren gewassen word, daar zit mogelijk bijtende stoffen in waar je huid niet tegen kan.....succes......freekr
Het klinkt als mogelijk een vorm van zenuwpijn, dat je zenuwstelsel van slag is? Ik heb vergelijkbare klachten (en een hoop andere) overgehouden naar een ongeluk waarbij ik letsel heb opgelopen aan mijn zenuwstelsel. Mijn zenuwen vuren soms individueel of in grote getalen (dus een compleet lichaamsdeel) valse signalen af, dat kan dus zijn alsof iemand inderdaad met een speld in mijn lichaam steekt. Op dit moment heb ik het in mijn gezicht , voorhoofd, oog, hand en benen afwisselend. Misschien kan een neuroloog je adviseren?
Ik heb dat ook en ik beschrijf het ook precies zo alsof er naalden prikken bij mij doet meer pijn danbdat irritant is mijn dokter zei elke dag douchen met een douche (olie) en ik kreeg een speciale vaseline mee zodat me huid niet droog blijft je moet je huid goed vetig houden
Ik heb er afentoe last van zwaar irritant zelfs de dokter zei ik zou het niet weten.. zou het inderdaad met de winter te maken hebben of wasmiddel of stress pffff help ik wil zo graag duidelijkheid
Hallo ik ben 14 en ik heb ook gelijkaardige pijn/irritatie ik heb last van steken op mijn borst maar ook op mijn armen,rug,benen etc.. ik heb ook last van hoofdpijn en nekpijn...
Mijn moeder zegt dat het is doordat ik een lange tijd depressief ben geweest of door wintermoeheid maar ik maak me soms zorgen:-(
Wat zou ik kunnen doen of weet iemand wat het precies is??
ga eens met de klachten naar de huisarts en laat een bloedonderzoek doen voor je vitamines.
Ik ben ook 14 en ik heb het ook vooral als ik zenuwachtig ben, als ik me inspan en als het warm is het is gruwelijk irritant. Heeft niemand een oplossing??
Ik heb hier ook last van, pijnlijke prikkels in mijn bovenlichaam. Bij mij gebeurt dat ook als ik me inspan tijdens het sporten. Ze verklaren mij hier voor gek. Weet je al meer hierover?
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)