Sinds enkele maanden heb ik een zwelling onder mijn knie, ter hoogte van de proximale tibia. Hoewel de zwelling op het eerste gezicht niet lijkt te groeien, maak ik me er toch zorgen over. De zwelling voelt niet uitzonderlijk hard aan, maar ook niet zacht; het lijkt een soort stevige, brede knobbel te zijn die duidelijk voelbaar is wanneer ik er met mijn hand overheen ga.
Naast de zwelling ervaar ik regelmatig, ongeveer twee à drie keer per dag, een vreemde, doordringende pijn in mijn hele been. Het is een apart soort pijn, vergelijkbaar met het gevoel dat je kunt hebben na een lange dag veel lopen of staan. Dit komt onverwachts op en verdwijnt vanzelf weer, maar het is storend en zorgwekkend. Daarnaast heb ik af en toe last van lage rugpijn, wat mogelijk gerelateerd is, maar ik weet dit niet zeker. Ook snel vermoeide benen bij traplopen enzo.
De combinatie van de zwelling, de beenpijn en de rugklachten maakt dat ik me echt afvraag wat er aan de hand kan zijn. Zijn er mensen die herkenbare klachten (gehad)hebben?