Hoi, ik heb sinds eergisteren ontdekt dat ik een rode harde uitslag heb onder mijn oksels. Bij mijn linker oksel wat groter. Dit had ik ontdekt toen ik na het douchen deodorant spoot en het enorm veel pikte. Verder heb ik daar geen last van (geen jeuk of pijn). Het is alleen heel hard als je voelt en pikt soms. Ik ben gestopt met deo en doe er elke avond sudocreme op als alternatief voor deo en dat helpt een beetje. Wat zou dit kunnen zijn. En het zijn geen ingegroeide haartjes, er groeit geen haar op de plek van uitslag.
dat dacht ik ook, maar waar de rode uitslag zit scheer ik niet want daar groeit geen haar.
Dan zou ik de huisarts er even naar laten kijken. Die kan er dan, zo nodig, gericht iets tegen voorschrijven
Hey ik heb hier ook last van, weet jij al wat het is en hoe je er vanaf komt? Bij mij is het pijnlijk als ik zweet of als het heel droog is dan trekt het een beetje.
Erythrasma. Een uitslag d9or teveel huidbacterie
Op de pagina hieronder kan je lezen wat je eraan kunt doen ( schoonhoiden en speciale zalf)
https://www.thuisarts.nl/erythrasma/ik-heb-erythrasma#:~:text=Was%20uw%20oksels%20en%20andere,miconazol)%20op%20de%20plekken%20smeren.