Plekje

Plekje - Medische Forum - Dokter.nl

Plekje

Ik ben snel angstig aangelegd, zo heb ik veel moedervlekken die ik laat controleren eens in de zoveel tijd. De laatste keer was in juli. Augustus nog een keer maar toen heeft een dermatoloog dit plekje niet eens bekeken, alleen grote.

Nu is het zo dat ik afgelopen maandag een plekje op een (denk ik) moedervlekje zag, een donkerrood potloodpuntje. Ik heb er een foto van gemaakt en in de Skinvision app gezet. Laagrisico en advies om het te monitoren. Ik heb mijn angsten proberen weg te drukken. Nu was ik aan het douchen en toen zat het er nog, maar nu lig ik op bed en zie ik het plekje niet meer.

Kan een moedervlekje weggedrukt worden en dat je het dan bijna niet meer ziet? Als ik erover wrijf is het plekje ook iets roder en dat wordt daarna weer bruinig.

Mijn angst is er weer, het vervelende is dat dit altijd in het weekend komt opzetten. En nu ook omdat dat dingetje weg is. Voor mij dus de angst van een verandering in een huidplekje. Het bloedt niet of jeukt ook niet.
    Ik heb nogmaals een foto gemaakt bij Skinvision en nu weer laagrisico.
    Ik wil maandag naar de dokter want nu zit er weer veel angst wat ik voel opkomen.
    Ook denk ik, had de dermatoloog het anders wel gezien, ik weet bijna wel zeker dat dat donkerrode ding er niet zat. Ik weet niet of het een korstje was oid, anders had het wel gebloed toch?
    Wat moet ik hier op dit moment mee?
    Het (moeder)vlekje is ongeveer 2 of 3 mm.

Reageer

Als het plotseling weg was dan was het geen moedervlek

Reageer

Ja ik bedoel eigenlijk het plekje wat erop zat is opeens verdwenen, een potloodpuntje op een denk ik kleine moedervlek. Allemaal klein, maar wel gek.

Reageer

Dan zal het een pukkeltje of puistje zijn geweest. Niets bijzonders dus

Reageer

Is het verstandig om hiermee naar de dokter te gaan? Het plekje ziet er nu normaal uit naar mijn idee.. Maar als het een melanoom is, waar moet ik dan vooral op letten?
    Het was echt een donkerrood dingetje, leek op een mini korstje denk ik. Dat vind ik het enge eraan, het heeft niet gebloed. Waarom dan dat plekje..

En nog een vraag, als het een moedervlek is, kun je die dan ook zo indrukken dat het pigment bijna niet meer te zien is?
    Als ik dat doe dan trekt de kleur veel weg, en wordt het bij loslaten ietwat rood. Daarna weer lichtbruinachtig.

Reageer

Als je er ongerust over bent ga dan naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageer

Ja dat ga ik ook doen.. Klinkt dit alarmerend verder John?
    Ik merk gewoon dat ik het spannend vind en het vervelende is gewoon dat ik dit mijn weekend laat beheersen.
    En weet jij zo over dat wegdrukken of dat bij een moedervlek kan of heb je geen idee?

Reageer

Nee kan er niets alarmerends in ontdekken

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG
Reageer op: Plekje
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif