Veel zweten

Hallo,

Ik zweet ontiegelijk veel eigenlijk. Het stinkt niet veel alleen bij bepaalde kleren stink het als ik een overhemd aan doet met daaronder een t-shirt met lange mouwen dan is de stank niet te harden. Doe ik een overhemd aan zonder shirt dan is er weinig tot geen stank. Wat kan ik hier tegen doen? Ik spuit gewoon 1 keer met een deo onder mijn oksels hoe het aangegeven staat op de fles en ik wacht even met me shirt aantrekken en ja hoor ik voel het gewoon van mijn oksels naar beneden lopen.

Reageer

HOi!!!
    Ik zweet ook veel, ik denk dat het zoal afentoe normaal is om te zweten, of je kleed je te warm aan!
    Het komt heel veel voor, en ik zal er ook geen oplossing voor eten..

Kijk naar de tv en zeg, iedereen zweet weleens, dat is normaal!

verder nog een tip, was je oksels een paar keer per dag met water en seep,en ga niet teveel met deo zitten knoeien, want deo is naar mijn idee meer voor de geur

Reageer

Ik kleed me niet te dik, ik heb altijd koude handen. En als ik het zelf helemaal koud heb zweet ik zelfs nog.

Reageer

Er zijn speciale deo's voor mensen die veel zweten, maar ik denk dat het in jouw geval geen kwaad kan om eens naar de dokter te gaan.

Reageer

hoi
    ik heb ook last van overmatig zweten,ben een maand terug naar de dokter geweest,en heb een verwijsbrief gekregen voor het ziekenhuis.
    ben gister net heen geweest,en moet 6 weken lang met een soort zalf en strooipoeder beginnen.
    als het na die 6 week niet over is,dan gaan ze mijn oksels verdoven en 2 kleine sneetje maken en gaan ze mijn zweetkliertjes wegschrapen.
    het zalf en strooipoeder heb ik nog niet want dat moest besteld worden,hoop dat dat helpt,anders heb ik geen andere keuze dan ze weg te laten schrappen.
    ik doe het wel,want zo leven als nu is ook niks,niet als je elke dag moet leven met klesnatte vlekken in je truitjes,heb al van alles geprobeerd,van medicijnen,tot zalfjes enz enz.
    kan nooit leuke gekleurde truitjes aan,altijd maar zwart zwart en zwart,mijn kast is dan ook kleurloos.
    weet niet of meer mensen dit probleem hebben??
    zou het graag willen horen
    groetjes

Reageer

hallo
    voor degenen die net zo erg zweten als mij:ga naar de dokter!
    ik moet volgende week weer naar het ziekenuis toe en denk dat er dan een afspraak wordt gemaakt voor het wegschrappen van mijn zweetkliertjes.
    het lijkt me eigenlijk maar een vies ideee,maar als het voor mij zal helpen en mijn zweet zal wegblijven of 80% minder worden dan doe ik het daarvoor.
    ik zal jullie op de hoogte houden
    groetjess

Reageer

Er zijn verschillende behandelingen voor overmatig zweten. Ik zelf vind de belangrijkste het behandelen van de sociale angst te stinken. Die schaamte is vaak onnodig groot zodat mensen die gewoon zweten, denken dat ze heel erg zweten en die schamen zich er dus onnodig voor.

Maar ik ben benieuwd hoe je behandeling is gegaan.

Reageer

hoi
    ik wordt dus volgende week woensdag aan 1 oksel geopereerd!! ze gan het verdoven en dan mijn zweetkliertjes wegschraapen/snijden.
    het lijkt me niet echt prettig maar ja heb geen keus,dit is ook niks.
    ze doen eerst 1 oksel om te kijken of het definitief helpt,ik hoop zzzzzzoooooo van wel natuurlijk,maar dat is afwahten,zie er nou al een beetje tegen op als ik eerlijk ben,heb een hekel aan spuiten .maar goed dat is maar even en dan denk ik eraan dat ik dan misschien noooit meer zweet.we zullen zien...hou jullie wel op de hoogte groetjes

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik ben ook benieuwd. Want deze techniek is nog nieuw en het is onbekend wat de gevolgen zijn op de lange termijn.
    Zweten is een normaal verschijnsel. Ik vind het persoonlijk niet nodig zweetklieren chirurgisch weg te laten halen. De techniek heet trouwens hidrosuctie.

Reageer

hoi hoi
    sommige mensen denken ook vast nu wat een onzin je zweetkliertjes laten weghalen/schrapen,maar als je er net zo mee zit als ik dan doe je het wel hoor,voor mij alles beter dan dit gewzweet,en de mensen die het zelfde hebben als mij weten wat ik bedoel.maar morgen moet ik dus heen voor de hidrosuctie.dus ik laat wel ff weten hoe het gegaan is...groetjes

Reageer

Veel succes met je hidrosuctie. Laat je ons weten of het gelukt is? Ik ben ook benieuwd of het pijn gedaan heeft en of je littekens overhoudt.
    Wat kost de behandeling? Betaalt de zorgverzekering, of moet je het uit eigen zak betalen?

Reageer

hoi hoii
    nou was vanmiddag om 3 uur aan de beurt
    ik was zooo nerveus voor die prikken pffff
    eerst zo'n doek over me heen,toen ging de arts miijn oksel schoonmaken,alles steriel afdekken en toen kwam de eerste prik,ik dacht dat ik 2 kreeg,maar kreeg er dus wel 8 in 1 oksel!!!!
    ik dacht ooojeee dit wordt wat hahaha,nou zal je eerlijk zeggen het viel reuze mee,je vernam ze wel een beetje ,maar niet dat ik zoiets had van hou op,of dat doet echt pijn.gelukkig maar!! en toen gingen ze echt beginnen,je vernam wel een beetje dat ze bezig waren maar geen pijn niks,en al met al duurde het met de verdoving erbij 3 kwartier,dus viel ook mee.ik voel nu dat de verdoving eruit gaat,want mijn arm gaat tintelen,jaja die was ook een beetje verdoofd,hoop dat ik niet al te veel last krijg,mag 2 dg niet douchen en verbandje moet er 2 dg om blijven.zal me benieuwen hoe het nu verder gaat,volgende week moeten de hechtingen eruit,en 10 december is mijn andere oksel aan de beurt.mijn ziekenfonds verzekerd alles,want ben doorverwijst door de dokter.dat scheelt een hoop!
    hou jullie op de hoogte!
    groetjesss

Reageer

Goedemiddag

Ik wil ook deze operatie laten doen en wil graag weten hoe het nu gaat heeft u veel last of na weeen gehad heeft u na zorg en waar heeft u dit laten doen

Met vriendelijke groet,

Liek

[email protected]

Reageer

hoi hoi
    de eerste operatie onder de linkeroksel was in november en de 2de de rechteroksel was in december.
    had bij de 2de oksel helemaal geen last na die tijd,bij de eerste ook niet echt,alleen had ik daar een kneuzig gevoel in de arm van.
    nazorg is er niet van,alleen dat je 7 dg dat verband er om moet(moet je om de 2dg verwisselen),dat is best irritant met douchen,maar makkelijk te doen.
    eerst begon ik wel wat te zweten na die operaties,had echt zoiets van o nee het heeft totaal niet geholpen,maarrrrr
    toen beide oksel mooi geznezen waren,begon ik odorex exta dry te gebruiken,speciaal voor overmatige transpiratie,een soort depper,moet 3 x in de weeek gebruiken voor het na bed gaan,en het werkt perfect!! hoef er zelfs geen andere deo bij te gebruiken!.heb het deze week 2 keer gebruikt,afgelopen zondag en gisteravond,en zweet niet,dus ik ben superblij dat ik dit heb gedaan.heb zelfs met kerst een paars truitje aan gehad hahaha(wat ik eerder nooooit kon dragen)
    heb bij 1 oksel 4 littekentjes en bij de ander 5.het zzijn heeeel kleintjes,anderen zou het niet op vallen,maar dat interresseert me ook niet,ik ben er van af,van dat gezweet...als je meer wilt weten hoor ik het wel
    doei doei groetjes

Reageer

sorry je vroeg waar ik het heb laten doen,,
    in het UMCG in groningen

Reageer
Reageer op: Veel zweten
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief