- Anoniem2 maart 2016 om 17:26
Hallo,
Ik weet dat jullie geen uitsluitsel kunnen geven. Maar ik heb een heel klein bultje op mijn hoofd zitten, bij mijn kruin. Ik heb best wel een dikke bos haar dus het is niet eens te zien. Het is als ik met 1 vinger over mijn hoofd wrijf te voelen.
Alleen het zit er al zeker een half jaar. Ik ben echt een binnenmens en ik heb een hele dikke bos haar. En ik ben pas 25, dus lijkt me geen huidkanker toch?
Het is bijna niet te voelen, dus zal het misschien een puist zijn? Het lijkt ook niet te groeien. Heb met mezelf afgesproken als ik over een maand weer kijk en het is gegroeid dat ik dan naar de huisarts ga.
Maar ik hoef me hier niet veel zorgen om te maken toch waarschijnlijk?
Alvast bedankt voor het antwoord!
22 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 maart 2016 om 18:29Ik zou me daar maar geen zorgen over maken. Het kan een klein vetbultje zijn.
ReagerenAnoniem2 maart 2016 om 21:39Ja ik maak me misschien te veel zorgen. Het feit dat ik het niet kan zien vooral.. Maar ja het groeit niet dus dan zal het wel idd.
Al moet ik zeggen dat het wel aardig stevig aanvoelt. Is dat ook met vetbultjes (omdat ie zo klein is?)?
ReagerenAnoniem2 maart 2016 om 21:45Heb ook redelijk wat jeuk op mijn hoofdhuid de laatste tijd. Maar dat staat er misschien los van
ReagerenJohn (moderator)
2 maart 2016 om 22:10Of de jeuk er iets mee ter maken heeft kan ik zo niet zeggen.
Reageren
Dan zou je even naar de huisarts moeten gaan.Anoniem3 maart 2016 om 10:23Ok dan doe ik dat! Ik ga alleen op vakantie over 2 dagen. Maar kan ook wel daarna toch? Het is niet dat mijn leven ervan afhangt? Sorry ben echt een hypochonder de laatste tijd met plekje en bultjes…
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2016 om 12:45Je kunt rustig eerst op vakantie gaan. Je hoofd zal er niet van afvallen 😉
ReagerenAnoniem3 maart 2016 om 13:23Het feit dat ik enigzins sarcasme beproef doet mij realiseren dat ik me veel te druk maak om niks 🙂 Thanks!
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2016 om 14:12Dat was helemaal niet sarcastisch bedoeld, maar een een practical joke……
Reageren
Maar maak je niet druk en geniet van de vakantie. Je kunt daarna altijd nog naar de dokter.Anoniem3 maart 2016 om 16:51Haha ook prima. Zo lang ik er niet dood aan ga vind ik alle prima 😉
ReagerenAnoniem4 maart 2016 om 10:33Ben ik toch weer even. Kon het toch niet helemaal loslaten. Heb wat foto’s van dat ding kunnen maken toch. Vind het toch echt een raar gezicht, lijkt het op een vetbult?
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2016 om 11:52Het zou een puistje kunnen zijn als gevolg van krabben of kammen. Je hebt ook jeuk op je hoofdhuid. Het zou seborroisch eczeem kunnen zijn. Niet ernstig en niks om je zorgen over te maken. Ga na de vakantie even naar de huisarts, die kan er dan iets voor voorschrijven.
PS
Reageren
Dagelijks haren wassen, gel, wax of ander stylingsproducten kunnen de klachten verergeren.Anoniem4 maart 2016 om 13:53Is dat dan iets wat weg hoort te gaan op den duur? Het moet dus wel een van die dingen zijn die je opnoemt?
Gebruik idd veel gel en heb er aan gekrabt. Mijn moeder zegt dat er een korstje op zit nu..
Thanks again
ReagerenJohn (moderator)
4 maart 2016 om 16:08Normaal gesproken krijg je daar een shampoo of lotion voor. Op recept.
Reageren
Het doet mij in ieder geval denken seborroisch eczeem. Ook dat bultje met wondjeAnoniem4 maart 2016 om 17:10Kan ik met een gerust hart op vakantie! Thanks!
Reageren