Zoeken Vraag het forum

Heel klein bultje op mijn hoof bij mijn kruin

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik weet dat jullie geen uitsluitsel kunnen geven. Maar ik heb een heel klein bultje op mijn hoofd zitten, bij mijn kruin. Ik heb best wel een dikke bos haar dus het is niet eens te zien. Het is als ik met 1 vinger over mijn hoofd wrijf te voelen.

Alleen het zit er al zeker een half jaar. Ik ben echt een binnenmens en ik heb een hele dikke bos haar. En ik ben pas 25, dus lijkt me geen huidkanker toch?

Het is bijna niet te voelen, dus zal het misschien een puist zijn? Het lijkt ook niet te groeien. Heb met mezelf afgesproken als ik over een maand weer kijk en het is gegroeid dat ik dan naar de huisarts ga.

Maar ik hoef me hier niet veel zorgen om te maken toch waarschijnlijk?

Alvast bedankt voor het antwoord!

22 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou me daar maar geen zorgen over maken. Het kan een klein vetbultje zijn.

Reageren
    Anoniem

Ja ik maak me misschien te veel zorgen. Het feit dat ik het niet kan zien vooral.. Maar ja het groeit niet dus dan zal het wel idd.

Al moet ik zeggen dat het wel aardig stevig aanvoelt. Is dat ook met vetbultjes (omdat ie zo klein is?)?

Reageren
    Anoniem

Heb ook redelijk wat jeuk op mijn hoofdhuid de laatste tijd. Maar dat staat er misschien los van

Reageren
    John (moderator)

Of de jeuk er iets mee ter maken heeft kan ik zo niet zeggen.
    Dan zou je even naar de huisarts moeten gaan.

Reageren
    Anoniem

Ok dan doe ik dat! Ik ga alleen op vakantie over 2 dagen. Maar kan ook wel daarna toch? Het is niet dat mijn leven ervan afhangt? Sorry ben echt een hypochonder de laatste tijd met plekje en bultjes…

Reageren
    John (moderator)

Je kunt rustig eerst op vakantie gaan. Je hoofd zal er niet van afvallen 😉

Reageren
    Anoniem

Het feit dat ik enigzins sarcasme beproef doet mij realiseren dat ik me veel te druk maak om niks 🙂 Thanks!

Reageren
    John (moderator)

Dat was helemaal niet sarcastisch bedoeld, maar een een practical joke……
    Maar maak je niet druk en geniet van de vakantie. Je kunt daarna altijd nog naar de dokter.

Reageren
    Anoniem

Haha ook prima. Zo lang ik er niet dood aan ga vind ik alle prima 😉

Reageren
    Anoniem

Ben ik toch weer even. Kon het toch niet helemaal loslaten. Heb wat foto’s van dat ding kunnen maken toch. Vind het toch echt een raar gezicht, lijkt het op een vetbult?

Reageren
    John (moderator)

Het zou een puistje kunnen zijn als gevolg van krabben of kammen. Je hebt ook jeuk op je hoofdhuid. Het zou seborroisch eczeem kunnen zijn. Niet ernstig en niks om je zorgen over te maken. Ga na de vakantie even naar de huisarts, die kan er dan iets voor voorschrijven.

PS
    Dagelijks haren wassen, gel, wax of ander stylingsproducten kunnen de klachten verergeren.

Reageren
    Anoniem

Is dat dan iets wat weg hoort te gaan op den duur? Het moet dus wel een van die dingen zijn die je opnoemt?

Gebruik idd veel gel en heb er aan gekrabt. Mijn moeder zegt dat er een korstje op zit nu..

Thanks again

Reageren
    John (moderator)

Normaal gesproken krijg je daar een shampoo of lotion voor. Op recept.
    Het doet mij in ieder geval denken seborroisch eczeem. Ook dat bultje met wondje

Reageren
    Anoniem

Kan ik met een gerust hart op vakantie! Thanks!

Reageren
Reageer op: Heel klein bultje op mijn hoof bij mijn kruin
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.