- vd sant14 april 2011 om 09:31
Hoi allemaal,
ik heb sinds een aantal weken een bultje in mijn hals. Toen hij ‘ontstond’ was mijn hals aan de kant van het bultje (links) best pijnlijk en toen deze pijn weg was merkte ik dat er een heel klein bultje zat net onder de huid, dit bultje kon ik zo vastpakken.
Dit bultje is de laatste weken iets gegroeid en het lijkt nu net een vetbultje maar dat weet ik dus niet zeker. Het bultje doet niet echt meer pijn. Heeft iemand van jullie een idee wat dit kan zijn? Ik kan er nog steeds omheen pakken.
Ik hoor t graag.
Groetjes Chris
2 reactiesReagerenClerque14 april 2011 om 09:35De meest voor de hand liggende oorzaak is een lymfeklier. Lymfeklieren maken onderdeel uit van het immuunsysteem (het afweermechanisme) en zwellen in reactie op een infectie. Bij heftige reacties kunnen de klieren veranderen.
Reagerenvd sant14 april 2011 om 09:43Daar dacht ik inderdaad eerst ook aan, maar mijn gevoel zegt dat het geen lymfeklier is, dit bultje ligt echt net onder de huid. Ik heb wel eens opgezette lymfeklieren gehad en dit lijkt daar niet op. T is maar een klein hard bultje vlak onder het huidoppervlak. Ik kan m zo vastpakken.
Reageren