- Floor21 augustus 2023 om 20:37
Hallo,
Ik heb voor mijn oor een bultje. Ik kan deze bewegen en ook wanneer ik mijn mond open en sluit beweegt dit knobbeltje. Schiet onder mijn vinger vandaan. Ik voel het maar aan 1 kant, aan de rechterkant. Aan de linkerkant voel ik niets. Wat kan dit zijn? Een kliertje?
Daarnaast voel ik een klein hard knobbeltje, ter grootte van een erwt. Dit net boven mijn kaak, onderkant kin aan de rechterkant. Schuin vanaf mijn mond naar onderen. Is dit een lymfeklier en is dit erg? Hij voelt hard aan maar is wel beweegbaar en klein.
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2023 om 21:17Het kunnen kliertjes zijn. En dat is niet erg. Je moet er wel zoveel mogelijk vanaf blijven anders kunnen ze geïrriteerd raken gaat niet weg
ReagerenFloor21 augustus 2023 om 21:38Heel erg bedankt voor uw reactie. En dat het een hard klein knobbeltje is, is dat niet erg? Als ik ga googlen (misschien niet het beste idee in deze) lees ik veelal over uitzaaiingen als het gaat om harde klieren. Hoe hoort een normale/gezonde klier te voelen? Ik voel er overigens ook maar 1, aan de andere kant van mijn kaak zijn ze niet voelbaar.
Dankjewel!
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2023 om 21:41Als en klier hard is, niet beweegbaar, pijnlijk en een diameter van met 1,5 cm heeft, dan moet daar naar gekeken worden. Ze kan dan ontstoken zijn
Reageren