- John.15 juli 2009 om 17:43
Hallo.
sinds vanavond voelde ik ineens een bobbeltje in me wang net boven me onderkaaklijn. het is best wel beweegbaar en ten grote van een erwt ongeveer. ik kan hem met mijn duim en wijsvinger zo beet pakken aan de buitenkant van mijn wang en aan de binnenkant.ik begin me toch een beetje zorgen te maken.
morgen maar naar de huisarts?iemand kennis hiermee?
7 reactiesReagerenAnoniem17 juli 2009 om 20:13Dirk17 juli 2009 om 20:15Een speekselsteentje…?
Reagerensylvia van de peut20 juli 2010 om 14:01hey ik heb dat ook echt vervelend he
Reageren
weet jij er al meer over ik maak me ook zorgen.
xxinge24 november 2010 om 17:22ik heb nu ook last van zon bobbeltje, iets groter dan een erwt en hij doet een beetje pijn. Eromheen zitten een paar kleinere bultjes die ik ook goed kan voelen. Moet ik nu naar de dokter of wat moet ik doen? Help me want ik ben heel bang dat dit een ziekte is, of iets dergelijks. Vriendin van mij zei dat het misschien een lymfekliertje die opgezwollen was. Maar ik durf dat eigenlijk niet te zeggen, iemand raad voor mij? Alsjeblieft?
ReagerenAnoniem24 november 2010 om 20:10Hoe lang zit het bultje er al? En wordt het groter? Heb je ook last van andere klachten? Verkouden, keelontsteking, tandproblemen?
ReagerenAnoniem24 november 2010 om 20:22Als je je zorgen maakt, ga dan naar de huisarts. De huisarts kan het bultje onderzoeken en vaststellen wat er aan de hand is. Dan heb je zekerheid en duidelijkheid van iemand die jou medische voorgeschiedenis goed kent. Meestal zijn dit soort bultjes onschuldig en gaan ze vanzelf weer over, zoals een reactieve lymfeklier. Een enkele keel moet er een kleine chirurgische ingreep worden gedaan, en heel soms is er meer aan de hand. Ik vind het feit dat je er pijn aan hebt eigenlijk nog een goede reden naar de huisarts te gaan, naast het feit dat je niet spreekt over een bultje maar kleine bultjes eromheen. Laat het onderzoeken door de huisarts, dan weet je het zeker.
ReagerenChamo14 juni 2018 om 19:39- Precies dit probleem heb ik ook, graag zou ik willen weten wat het is. Ik maak me er ook zorgen over