Zoeken Vraag het forum

Raar drukkend gevoel op schedel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds een paar maanden last van vage klachten in en op het hoofd. De KNO arts heeft al gekeken in mijn neusholtes en heeft een CT scan gemaakt van het gebied achter mijn neus en in de holtes. Ivm steeds verkoudheidsklachten en vieze smaak achter in neus en hoofdklachten.
    Nou hebben ze daar niet iets bijzonders gevonden en denkt de KNO arts aan een allergie. Alleen de vage hoofdklachten horen daar niet bij. Nou is dit het geval als ik met mijn achterhoofd tegen iets aan leun dan krijg ik een drukkend gevoel op mijn schedel van achter naar voren. Ook als ik mijn bril boven op mijn hoofd zet krijg ik het zelfde gevoel een drukkend gevoel.

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Vaak ook een drukkend gevoel op mijn achterhoofd of aan de voorzijde op het hoofd. Soms ook wat dieper in mijn hoofd.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou eventueel door gespannen nekspieren veroorzaakt kunnen worden

Reageren
    John (moderator)

We hebben het eerder al over de klachten gehad in februari. Ik had je toen ook een lijst gestuurd met klachten die door angsten/stress/spanningen en hyperventilatie veroorzaakt kunnen worden. Je herkende toen heel veel van de klachten.
    Ik had ook geadviseerd om voor het hyperventileren naar een fysiotherapeut te gaan en voor de angsten /stress/spanningen naar een psycholoog

Reageren
    John (moderator)

En in oktober 2021 ook al zie ik net.

Reageren
    Anoniem

Voor spanningen en angsten loop ik al sinds 2007 bij het GGZ ik heb dan ook een bipolaire stoornis.
    Ik heb dan ook meerdere therapieën gedaan en ben nog steeds onder behandeling daarvoor.
    Ook heb ik meerdere soorten medicatie hiervoor.

Reageren
    John (moderator)

Maar dan weet je in feite ook waar de klachten vandaan komen… Het heeft toch alles met angsten en spanningen te maken

Reageren
    Anoniem

Voor spanningen en angsten loop ik al sinds 2007 bij het GGZ ik heb dan ook een bipolaire stoornis.
    Ik heb dan ook meerdere therapieën gedaan en ben nog steeds onder behandeling daarvoor.
    Ook heb ik meerdere soorten medicatie hiervoor.

Reageren
    Anoniem

Dat is eigenlijk ook het hele nare hiervan.  Ik ben zo bang dat het iets ernstigs is. Maar ik weet ook dat het waarschijnlijk door stress en angst komt. Maar ik weet af en toe niet meer wat er wel of niet waar is. Ik heb zo veel klachten gehad die weer weggingen omdat ik weer aan andere dingen dacht die ik weer voelde.  Maar ik weet af en toe niet of het nou angst of werkelijkheid is. Ik voel toch echt pijntjes en zo

Reageren
    John (moderator)

Je zult ze ook wel voelen, maar dat is dan toch inherent aan een angststoornis

Reageren
Reageer op: Raar drukkend gevoel op schedel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.