- Marieke26 oktober 2021 om 11:15
Hoi
Ik heb nu al een week regelmatig hoofdpijn aan beide zijkanten van het hoofd bij de slapen en dit trekt dan door naar het voorhoofd.
Ik heb dit over het algemeen de gehele dag door, ik word er niet mee wakker maar zodra ik een tijdje bezig ben dan voel ik het opkomen zetten.
Daarbij het ik ook wat last van mijn nek ter hoogte van de overgang van de nek naar het achterhoofd en Osteopaat vermoed dat ik kaakklem.
Zouden de hoofdpijnklachten kunnen komen door het kaakklemmen en de nekklachten?
Als ik de klachten opzoek kom ik uit bij spanningshoofpijn maar kan dit zolang aanhouden?
Ik heb wel vaker hoofdpijn maar niet zolang achter elkaar6 reactiesReagerenSuzan26 oktober 2021 om 11:24Hoi,
Uit ervaring kan ik zeggen dat spanningshoofdpijn maanden aan kan houden,zolang de oorzaak niet weg wordt genomen,kan het aanwezig blijven.
Als het bij jou dus door kaakklemmen komt,moet je daar iets mee doen om het te verminderen.
ReagerenMarieke26 oktober 2021 om 11:29Hoi Suzan
Ja ik heb over 2 weken een afspraak staan bij de tandarts om een bitje te laten maken kijken of daarmee het kaakklemmen verholpen kan worden, waarschijnlijk doe ik dit ’s nachts en heb het zelf niet in de gaten.
ReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2021 om 19:05Spanningshoofdpijn kan zolang aanhouden als er spanningen aanwezig zijn. Maar ook kaakklemmen kan een oorzaak zijn. Ga voor het kaakklemmen naar de tandarts
ReagerenMarieke28 oktober 2021 om 14:52Zijn het ook symptomen die passen bij een hersentumor?
Reageren
Want dat is mijn grootste angst omdat ik niet gewend ben deze soort hoofdpijn te hebben en zolang.
En kan het ook extra triggeren als je veel achter pc zit of televisie kijkt? Of staat dit los van pijn aan beide slapen en pijn hoog in nek bij overgang van nek naar je achterhoofd?Suzan28 oktober 2021 om 15:00Allemaal absoluut herkenbaar als spanningshoofdpijn!
Bij mij kan het naast stress, spanning
en tanden knarsen ook komen door bijvoorbeeld zonder bril/lenzen te lang op mn telefoon of tv te kijken.
Of een bril/zonnebril die op bepaalde punten niet lekker achter mn oren drukt.
Dan helpt in de eerste plaats verminderen van de oorzaak,dus proberen minder te stressen en goed letten op de houding van je hoofd en nek, op tijd bril op zetten en daarnaast de fysio die de nek en schouder spieren los maakt en houdt.Met een hersentumor zal het niks te maken hebben,dan heb je veel meer en andere sympthomen
ReagerenMarieke28 oktober 2021 om 18:35Oke omdat je bij symptomen van hersentumor ook leest aanhoudende hoofdpijn.
Ik heb volgende week weer een afspraak bij de osteopaat zal het ook aan haar voorleggen kan ze mijn nek weer wwt proberen los te maken en mijn kaken heeft ze al eerder gedaan.
Reageren