Knobbel onder kaak

Hallo iedereen,

Enkele maanden geleden ontdekte ik een gevoelig knobbeltje onder mijn kaakbeen. Ik had op dat moment een aft in mijn mond aan dezelfde zijde, dus ik ging ervan uit dat het een gezwollen lymfeklier was.
    Omdat de klier na een tijdje niet meer gevoelig was, was ik hem wat vergeten. Nu onlangs heb ik ontdekt dat de knobbel er nog steeds is, beetje kleiner denk ik. Het is niet meer gevoelig, doet enkel wat pijn in mijn kaakspier als ik erop duw. Ik maak me zorgen dat het iets kwaadaardig kan zijn. Want op internet staat uitgelegd dat als een lymfeklier hard en onbeweeglijk is, dit kwaadaardig kan zijn. En de knobbel is in mijn geval hard en onbeweeglijk... Ik maak me zorgen 🙁

Reageer

Als je een aft hebt gehad, heb je daar dus een opgezette lymfeklier door gekregen. En het is normaal dat die nog maanden aanwezig is.

Reageer

Maar als de klier hard is en niet te bewegen is, wijst dit dan niet op iets kwaadaardig?
    Dr. Google heeft me bang gemaakt...

Reageer

Nee. Dat wil zeggen dat ze geïrriteerd is. propbeer er ook zoveel mogelijk vanaf te blijven

Reageer
Reageer op: Knobbel onder kaak
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief