- Bea13 april 2020 om 22:13
Goedeavond,
mijn dochter is vanavond thuis gekomen en klaagde wat over hoofdpijn en duizeligheid. Ik heb haar toen paracetamol gegeven en zij dat ze misschien even op bed moest gaan liggen. Ik heb haar goed in de gaten gehouden, maar ze valt elke keer weg, en zegt dat ze zich echt niet goed voelt maar dat het wel over zal gaan en ze echt niet naar het ziekenhuis wil. Ze is 16 jaar en heeft zulke verschijnselen nog nooit gehad. Heeft iemand tips om dit misschien onder controle te houden? Mvg Bea
15 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 22:15Wat bedoel je precies met wegvallen? Waar is ze geweest?
ReagerenBea13 april 2020 om 22:21Ze is de hond uit wezen laten, en kwam na een half uurtje thuis en voelde zich toen niet goed… en met wegvallen bedoel ik dat ze een soort van buiten bewustzijn raakt. Als ik haar op die momenten iets vraag reageert ze niet en rollen haar ogen af en toe naar boven
ReagerenBea13 april 2020 om 22:23Ze geeft nu zelf ook aan dat ze voelt wanneer ze het bewustzijn gaat verliezen. De hoofdpijn wordt dan erger en ze voelt zich verslappen, geen idee of dit er iets mee temaken zou kunnen hebben
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 22:27Dan is het toch verstandig om de huisartsenpost te bellen
ReagerenBea13 april 2020 om 22:29Ja dat wilde ik ook doen. Maar als we daarheen moeten gaat ze niet mee. Ze heeft een angst voor ziekenhuizen en kan niet tegen die geur. Ze zegt net ik ga slapen en ga nog liever dood dan naar het ziekenhuis. Ik ben radeloos weet niet hoe ik hierop moet reageren en hiermee om moet gaan. Ken haar zo totaal niet
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 22:36Je moet in ieder geval bellen ! Het zijn toch serieuze klachten.
Reageren
Wellicht een vervelende vraag maar moet ze toch stellen: Zou het kunnen dat ze drugs heeft gebruikt? Is ze recent wellicht gevallen?Bea13 april 2020 om 22:44Ze heeft geen drugs gebruikt, daar dacht k zelf ook aan dus heb een test gedaan nadat ze thuis kwam en zich zo raar begon te gedragen. Ze is wel een maand geleden ongeveer tijdens het voetballen gevallen. Maar heeft verder nooit aangegeven dat ze daar pijn van had.
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 22:53In ieder geval wel de huisartsenpost bellen
ReagerenBea13 april 2020 om 22:56Ja dat heb ik al gedaan, ze willen dat ik langskom met haar maar ik krijg dr niet mee. Ik zou niet weten hoe ik haar mee kan krijgen. Maar wil wel dat het nagekeken wordt want ken haar zo totaal niet
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 22:59Dan moet je toch maar een hartig woordje met je dochter spreken. De huisartsenpost is geen ziekenhuis. beter nu even naar de HAP dan wachten totdat de klachten van dien aard zijn dat je 112 moet bellen en ze haar komen ophalen. En dan moet ze mee
ReagerenBea13 april 2020 om 23:04Klopt heeft u zeker gelijk in. Buurmeisje werkt op de spoedeisende hulp, heb die even gehaald en heeft even snel gekeken. En ook die zegt dat we echt moeten gaan. Het buurmeisje gaat mee dus nu werkt ze een soort van mee en gaat ze er niet tegenin. Bedankt voor uw hulp.
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 23:05Laat even weten als jullie zijn geweest
ReagerenBea13 april 2020 om 23:12Is goed
ReagerenBea14 april 2020 om 06:29We zijn naar de HAP geweest, en eigenlijk gelijk doorgestuurd naar de SEH. Daar heel veel onderzoeken gehad. En uiteindelijk scans van haar hoofd gemaakt omdat ze bang waren voor iets in haar hoofd. Uiteindelijk bleek er een bloeding te zitten. Dus is ze opgenomen en gaan ze haar in de gaten houden.
Reageren