Zoeken Vraag het forum

Bult achterin keel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mike (man, 21)

Goedemiddag allemaal,

Ongeveer een jaar geleden kwam ik er achter dat er een bult achterin mijn keel zat. Ik dacht toen zelf al aan een vergrote lymfeknoop, en dacht dat het wel vanzelf weg zou gaan. Ik heb in het verleden ook vergrote lymfeknopen gehad op andere plekken, en die zijn nu ook verdwenen.

Ongeveer twee weken geleden heb ik een kriebelhoest gekregen, die op dit moment niet weg is. Toen ik gisteren (voor de zekerheid) naar de bult ging kijken, bleek dat hij naar mijn gevoel groter is geworden. Gisterochtend ben ik naar de huisarts geweest, waar mijn ontstekingswaarde is gemeten. Deze bleek onder de 5 te zijn, wat gelukkig duidde op geen ontsteking. Volgens mijn huisarts klopte mijn verwachting van een opgezette lymfeknoop ook.

Toch vind ik het er maar eng uitzien, vroeg ik mij af of het niet wat ergers kan zijn, en ik misschien beter een tweede huisartsenbezoek (bij een andere huisarts) zou kunnen maken. Zie foto onderaan.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Als er iets anders aan de hand zou zijn geweest dan had de huisarts dat beslist wel gezien.

Reageren
Reageer op: Bult achterin keel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.