Zoeken Vraag het forum

Lymfeklieren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Viebalu

Hallo

In april kreeg ik een bultje voor mijn oor welke nu eigenlijk pas minder wordt. In mei ben ik mijn hals gaan onderzoeken en ondanks ik niets geks voelde, net zolang gevoeld totdat ik wél wat gevonden had. Een klein bultje welke volgens de arts volkomen normaal voelde. Dat bultje zit rechts net onder het oor onder de kaaklijn. Ik ben gaan vergelijlen met de andere kant, daar zat niets. Helaas werd mijn angst zo groot dat ik vanaf mei tot nu heel obsessief ben gaan voelen en onderzoeken. Meerdere malen per dag extreem voelen. Precies op die plekken heb ik nu dus ook meerdere kleine lymfeklieren zitten.
    Kunnen deze zijn opgezet doorirritatie van het extreme voelen? En kunnen ze daardoor ook opgezet blijven?

Ik weet dat ik een enorke hypochonder ben en hier ga ik ook hulp voor krijgen.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ja, door er voortdurend aan te voelen gaan ze opzetten en kunnen ze zelfs gaan ontsteken. Ik raad je dus dringend aan om daarmee te stoppen

Reageren
    Viebalu

Bedankt voor uw snelle antwoord Tandor.

Ik ga er vanaf blijven. Ik word alleen zo nerveus van het idee van die dingen in mn nek. Er zitten er vijf waar van eigenlijk allemaal rond de 1cm maar wel goed voelbaar als ik mijn hoofd wat omhoog buig. Wel al 2 keer een echo gehad maar zien er volkomen onschuldig uit maar toch.

Ze zittem ook echt precies op de plekken waar ik continu voel en waar daarvoor niets zat.

Reageren
    Viebalu

Stomme vraag misschien. Ik zie jou overal reageren. Ben jij gewoon heel actief op dit forum of heb je een bepaalde functie? *niewsgierig*

Reageren
    John (moderator)

Actief…..

Reageren
Reageer op: Lymfeklieren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.