- Rinse5225 februari 2018 om 09:36
Hallo
Ik ben een man van 52 jaar
En sinds 1 jaar heb ik last van een lichte vorm van Rosacea
Neus rood/adertjes zichtbaar en de wangen zijn rood
Bij het geringste warmte / inspanning wordt mijn hoofd rood
Ben bij een kliniek geweest en die wil mij wel helpen
laseren en creme,s , Kosten vallen wel mee….
Nu is mij verteld, Aangezien ik een lichte vorm van Rosacea heb,,,Doe er niks aan want je kan het verergeren
3 Vragen , Wat moet ik doen qua roodheid en dat het niet erger wordt en mijn 2 de vraag is , Kan ik gewoon op vakantie buitenland 30 graden en is optie laseren cremes een optie ?6 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 februari 2018 om 09:57Persoonlijk vind ik een laserbehandeling voor een milde vorm van rosacea wel zwaar aangezet. Moeilijk om daarin te adviseren. Het zou averechts kunnen werken. Voor de zon geldt eigenlijk hetzelfde. Probleem is namelijk dat bij mensen de rosacea minder wordt door zonlicht en bij anderen meer…
Reageren
Kijk eens op onderstaande link voor andere behandelingsmogelijkhedenRinse5225 februari 2018 om 10:26zie de link niet Tandor
ReagerenJohn (moderator)
25 februari 2018 om 10:26Excuseer……
Reageren
http://www.huidinfo.nl/r/rosacea/Catootje25 februari 2018 om 18:48Bij rosacea kunnen er factoren spelen als te weinig maagzuur, minder gezonde darmflora, overgevoeligheid voor histamine etc en tekorten aan diverse voedingsstoffen. Bepaalde celzouten kunnen ook helpen dus laat je adviseren.
ReagerenRinse525 maart 2018 om 06:04Hallo
Bij wie moet ik dan zijn om advies , Dokter zegt , Hier is een pilletje/zalfje en tot ziens
ReagerenJohn (moderator)
5 maart 2018 om 09:00Bij een dermatoloog. Vraag een verwijzing aan de huisarts
Reageren