- Cindy19 oktober 2017 om 14:42
Ik heb al ruim een jaar geen migraine gehad en dacht er van af te zijn! Ik was gestopt met de pil en 3 maanden daarna werd ik zwanger. 3 maanden na de zwangerschap een spiraaltje laten zetten want de pil leek de boosdoener te zijn. Maar nu ik 2 maanden het spiraaltje heb krijg ik opeens weer een migraine aanval, eigenlijk mijn menstruatie week. Hoe kan dit toch opeens?? Want het spiraaltje geeft continue geleidelijk hormoon af wat met de pil dus niet was. Zou ik dan beter niets meer kunnen gebruiken?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2017 om 14:58Dat kan toch onder invloed van de hormonen gebeuren. Je zou een koperspiraaltje kunnen overwegen. Het heeft wel een nadeel:Â Het iets minder betrouwbaar de de “gewone” spiraal.
ReagerenCindy19 oktober 2017 om 15:27Koperspiraaltje inderdaad overwogen maar dan kon de menstruatie ook heel heftig zijn zei de gynaecoloog. Ik ga ook weer de medicatie innemen, sumatriptan. Niks zo erg als migraine. Wat kan ik doen tegen de misselijkheid?
ReagerenCatootje19 oktober 2017 om 15:31Hormonale anticonceptie werkt sowieso ontregelend op je eigen hormonen. Zo bevordert het oestrogeendominantie en zorgt het voor de onttrekking van aller stoffen aan je lichaam, zoals zink, vitamine B C en magnesium. Over oestrogeendominantie kan je een en ander vinden op internet.
Bij migraine kunnen factoren spelen als voeding, tekorten aan bepaalde stoffen en de genoemde oestrogeendominantie.
Met anticonceptie kan het lastig zijn. Een koperspiraal werkt negatief op de zinkbalans in je lichaam. Heb zelf een pessarium
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2017 om 15:37Je huisarts zou daar iets voor kunnen voorschrijven. Domperidon bijvoorbeeld
ReagerenCindy19 oktober 2017 om 16:43
ReagerenCatootje, wat is dan het beste? Condooms dan maar? Zonder “rommel” in mijn lijf gaat het veel beter voor mijn gevoel maar misschien krijg ik toch wel migraine zonder iets….. pessarium heeft niet mijn voorkeur. Ik heb nu de mireba spiraal.. geld dat dan ook? Oestrogeendominantie? Volgens de arts had dit slagingskans omdat er bij het spiraaltje continue hormondn worden afgegeven en bij de pil bij de stopweek niet. Ondanks pil doorslikken kreeg ik toch migraine.
Het belemmert zo erg mijn leven en was ontzettend blij dat het weg was!
Cindy19 oktober 2017 om 16:50In de mirena zit geen oestrogeen alleen progesteron zag ik op internet..
Reageren