- Anoniem29 mei 2016 om 21:40
Ik ben een vrouw van 28.
Afgelopen oktober had ik dit voor het eerst, ik was buiten in de tuin bezig en ineens voelde ik mij ontzettend raar in mijn hoofd. Dat gevoel is moeilijk te omschrijven, het komt het meeste in de buurt van het gevoel dat er iets opstijgt naar je hoofd. Ik kan het geen echte druk noemen. Meer een soort van hevige kippevel door je hele hoofd heen. Maar dan wel alsof het met een enorme snelheid door je hoofd heen jaagt. Dit duurde een paar seconden. Daarna werd ik enorm duizelig. Ik heb toen de dokter gebeld omdat ik in paniek was. Die heeft mijn bloeddruk gemeten die op dat moment erg hoog was, logisch want ik was erg bang. Daarna ging het weer goed.Wel moest ik een aantal keer bloeddruk komen meten die telkens aan de hoge kant is.Maar niet erg zorgwekkend.Sinds die keer heb ik dat gevoel in mijn hoofd nu een aantal keer gehad. Ik ben niet meer duizelig geweest trouwens.
Ik heb het al eens gehad in bed, vlak voor ik in slaap viel. In de auto en vanavond tijdens een etentje. Het maakt niet uit of ik actief ben of rustig aan doe. Het is geen pijn, ook niet echte druk hoewel het wel enorm vervelend aanvoelt in je hoofd. Het is echt alsof iets met grote snelheid naar mijn hoofd stijgt en dat is heel eng. Duurt echt maar een paar seconden en daarna heb ik nergens meer last van. Ik ben veel gewend en vind dit geen normaal gevoel.
Ik heb de afgelopen 2 jaar tot aan nu een stressvolle en emotionele periode meegemaakt waarin veel van mij werd gevergd. Geestelijk en lichamelijk. Ik ben ook bekend met hyperventilatie. Het gekke is juist op de momenten dat ik dat in mijn hoofd voel ik mij prima in mijn vel voel.
Ik heb ook nooit last van hoofdpijn oid.Ik sta elk jaar onder controle bij de opticien vanwege contactlenzen. De laatste tijd zie ik ook veel bewegende sliertjes in mijn gezichtsveld. Volgens de opticien normaal, beschadigingetjes of vuiltjes op het netvlies. Hij heeft een oogscan gedaan waar hij inderdaad wat vlekjes op het netvlies zag.
Ik maak mij zorgen of ik iets ergs in/aan mijn hoofd heb.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 mei 2016 om 22:04Er zijn 2 opties:
Reageren
De hyperventilatie of toch je bloeddruk.
Ga naar de huisarts en vraag om een 48-uurs meting van je bloeddruk.Anoniem29 mei 2016 om 22:14Danku voor het snelle antwoord. Mijn familie is bekend met hypertensie.
Laatst door een collega laten opmeten (verpleegkundige) en dat was iets te hoog maar richting normaal. Zou je daar zo’n raar gevoel van in je hoofd kunnen hebben?Tja die hyperventilatie is (gelukkig) schuld van vele klachten maar ik vond dit wel zodanig eng dat ik het niet meteen weer daarop wil schuiven.
Ik ben wel weer wat geruster, net als velen ben ik meteen bang voor iets veel ergers.
ReagerenJohn (moderator)
29 mei 2016 om 22:27Bloeddruk schommelt de hele dag door. Daarom zij enkele metingen niet voldoende om daar een goed beeld van te krijgen. Dan is een 48-uurs meting beter. Hoge bloeddruk zou die klachten zeker kunnen veroorzaken.
ReagerenBoterbloem2 april 2022 om 19:34Ik heb al jaren als ik mijn hoofd op het kussen leg een tollend en draaiend gevoel in. In hoofd,de hele nacht en daarom slaap ik met nitrazepam.
Reageren