Zoeken Vraag het forum

Tongpiercing en hiv?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste mensen ik had een vraagje stel je bent hiv positief en hoeft nog geen medicijnen te slikken. Kan je dan een tongpiercing nemen?

21 reacties
    Reageren
    Tandor1

Je kunt een tongpiercing nemen. Je moet het wel vooraf kenbaar maken als je de tongpiercing laat zetten. Er is nl besmettingsgevaar voor diegene die de piercing gaat zetten.

Reageren
    Anoniem

Is het dan niet slecht of gevaarlijk tandor1 ?

Reageren
    Tandor1

Wat bedoel je precies met slecht of gevaarlijk? Voor wie of wat?

Reageren
    Anoniem

Dus als je hiv positief bent kan je gewoon rustig een tongpiercing nemen niks ergs aan? Zolang je maar wat van zegt zodat de piercer er rekening mee kan houden voorzichzelf en anderen?

Reageren
    Anoniem

? Tandor1

Reageren
    Tandor1

Precies.
    Voor jezelf zie ik geen probleem.

Reageren
    Anoniem

Nee maar ik bedoel niet dat ze het afraden als je hiv hebt een tongpiercing te nemen? Dat het extra gaat onsteken ofzo.. Nee toch lijkt me.. ?!

Reageren
    Tandor1

Nee dat is niet aan de orde.

Reageren
    Anoniem

Hoe weet je dat dan?

Reageren
    Anoniem

Want stel je hebt hiv zou dat het genezingsproces dan niet in de waarbrengen en je dan meer voor infecties vatbaar bent

Reageren
    Tandor1

Hiv is het virus dat iemands afweersysteem afbreekt en aids kan veroorzaken. Je spreekt van aids als het afweersysteem niet meer opgewassen is tegen virussen en bacteriën die het normaal gesproken goed aankan.
    Als het goed krijg je HIV remmers als de diagnose is gesteld. Er is een kans dat het genezingsproces van de tong langer kan duren.
    Je kunt dit natuurlijk aan de behandelaar vragen die alle relevante informatie heeft.

Reageren
    Anoniem

Ja ik durf het dus niet te vragen.. En slik nog geen hiv remmers.. Daarom.. Maar denk dat het wel kan toch? Kan namelijk niks vinden op internet erover..

Reageren
    Tandor1

Is de diagnose HIV dan wel gesteld door een arts? En waarom heb je dan nog geen HIV remmers?

Reageren
    Anoniem

Nee ik durf niet naar de arts maar denk wel dat ik hiv heb.. En wil wel een tongpiercing

Reageren
Reageer op: Tongpiercing en hiv?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.