Zoeken Vraag het forum

Spiertrillingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • M.

Oja,

Vitamine b12 extra slikken is altijd goed. Een goed magnesium complex kan ook wonderen doen. Dit heeft een gunstig effect op het zenuwstelsel. Laat je wel adviseren welk magnesium. Doe een natuurlijke vorm, bijv. magnesium citraat.

Ineke

Heb je al aan ziekte van lyme gedacht

Reageren
    Lou

Ik heb last van spiertrillingen .
    Het is een jaar geleden begonnen in mijn kleine teen en langzaam het hele been. Nog later ook bilspieren, ander been, schouders en nek. Varieert van kleine trillingen tot spierkrampen.
    Binnenkort uitslag van MRI/hoofd en EMG en bloedonderzoek.
    Ziekte van Lyme heb ik ook al gehoord. Ben afgelopen zomer gebeten, maar vrij snel verwijderd en de trillingen had ik toen al !!
    Het wordt de laatste 2 maanden wel niet meer erger omdat ik meer ontspan en bloeddrukverlagende pillen slik. Sporten gaat goed, alle spierfuncties werken normaal maar in bed wordt je een beetje gek.

Reageren
    Roos

Hallo heb je geen vitamine d tekort????hier kan je ook spiertrillingen van krijgen,ik heb het ook en nu ben ik er achter ik heb vitamine b12 en vitamine d3 tekort.

Reageren
    fietje

Ik ben het helemaal eens met jullie heb ook al jaren dezelfde klachten en al jaren op zoek , ze hadden mij ook doorgestuurd naar een psycholoog en anti depressiva voorgeschreven , nu heb mijn bloed laten onderzoeken op vitaminen en heb ik tekorten dus ik denk dat dit de oorzaak kan zijn van vele klachten .

Reageren
    Heleen

Welke antidepressiva slik jij?

Reageren
    Anoniem

Hallo,
    Ook ik heb sinds 3 maanden spiertrillingen. Het begon in mijn linker knie. Daarna kuiten van beide benen, ooglid, wang, rondom de mond, bovenarmen, enkels etc. Ik had vooral last in rust. Om te kunnen inslapenheb ik magnesiumcitraat ingenomem een half uur voor het slapen gaan. Dat hielp soms wel, soms niet. Toen het na drie weken niet over was ben ik baar mij HA gegaan. Hij regelde voor mij nog die zelfde week een consult bij een neuroloog. Deze heeft mijn verhaal goed beluisterd en daarna allerlei spiertests gedaan. Ik was erg bang voor ALS. Volgens de neuroloog gaat bij ALS altijd spierkrachtverlies vooraf aan de fasiculaties. Ook zitten de trillingen niet ineens verspreid over het lichaam. Waardoor de trillingen echter worden veroorzaakt kon de neuroloog mij niet vertellen. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij een ostheopaat. Zij heeft mij gedurende een uur behandeld. Ons hele lichaam is omgeven door een vlies. Ditvlies zat bij mij zo strak dat de ostheopate er van schrok. De behandeling was echt heelpijnlijl, maar het deed me wel goed. Ik heb ook oefeningen mee gekregen voor thuis die ik 2x per dag moet doen. Zij raadde mij ook aan eens bloed te laten prikken op suikerziekte en schildklier. In overleg met mijn huisarts deze bloedtests aangevraagd. Hij liet ook nog prikken op kretinine, magnesium, vitamine A en B en op eiwit. Mijn bloedtest was helemaal perfekt. 15 dec heb ik mijn volgende behandeling bij de ostheopaat. Er zit steeds drie weken tussen. Sinds afgelopen zaterdag merk ik voor het eerst een vermindering van de trillingen. Ik hoop dat een aantal lezers van dit forum hier iets aan heeft. Allemaal veel sterkte! Enne google niet te vaak:-)

Reageren
    Anoniem

Al eens gedacht aan laag frequent geluid ergens in je omgeving?
    Dat geeft ook trillingen door je hele lichaam, die in het begin minder worden als je uit de omgeving weggaat. deze trillingen bouwen zich langzaam op, waardoor ze continu in je lichaam aanwezig zijn.

Reageren
    Anoniem

Het zou inderdaad om laagfrequentgeluid kunnen gaan, dit geeft heel veel klachten o.a spierkrampen. Neem eens een kijkje op http://www.laagfrequentiegeluid.nl Ik heb dezelfde klachten en het is waar dat je door de instanties niet serieus wordt genomen. Men probeert je naar de GGZ te verwijzen, en eenmaal in dat traject wordt je helemaal nergens meer serieus genomen, sterkte.

Reageren
Reageer op: Spiertrillingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.