- Senne8 augustus 2026 om 11:44
Vraagje. .. Ik ben toch beetje zenuwachtig. Op Corfu was er een zwerfkat bij een toerist. Die ging bij hem liggen en zich laten aaien. Ik aai nooit zwerfkatten of honden, maar deze zag er best aardig uit. Mannelijke toerist kon ook aaien. Dus ik probeerde te aaien op zn koppie en eerst leek hij wel lekker te vinden en ineens haalde hij naar me uit. Dus ik een wond op mijn hand.
Volgende dag vloog ik terug naar huis. Ik heb een tetanusprik gehaald. Assistent van huisarts zei dat rabiës prik niet nodig was. Ik ben toch wel zenuwachtig hierover. Is het echt niet nodig?3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
8 augustus 2026 om 13:56Als de kat geen evident “hondsdol” vreemd gedrag vertoonde lijkt mij de kan ook erg klein. Te meer daar het op Corfu is. In Griekenland is het voorkomen laag (enkel in grensregio voorkomend).
Reageren
Zie ook:
https://www.rivm.nl/rabiesSenne8 augustus 2026 om 16:11Nee, ik weet niet hoe dat gedrag eruit ziet. Maar hij was extreem aanhankelijk en niet schuw bij mannelijke toerist, hij ging er helemaal bij liggen. Daarom leek het wel oke. Heel even vond ie goed en daarna haalde ie uit en blies ie en ging weg.
Reageren
Peter (huisarts)
9 augustus 2026 om 20:45Lijkt me “normaal” katte reagerend..
Reageren