Bang voor ALS

Dat gaat langzamer

Reageren

Sinds vandaag tintelt mijn tong en lippen ook. Heb ook het idee dat ik minder kracht heb in mijn hand.
    Phoe… ik ben blij als die EMG achter de rug is en er uitkomt dat het geen ALS is

Reageren

Dag Lisa,

Wat is er dan uit je EMG- onderzoek gekomen?
    Ikzelf heb namelijk ook echt het gevoel van krachtverlies aan mijn rechterzijde, ook ter hoogte van mijn flank. Ademhaling is daarnaast ook heel variabel en ik heb moeite met slikken, geen globusgevoel maar eerder het gevoel dat de kracht om te slikken minder is geworden. Daarnaast heb ik bij het eten ook kaak- en hoofdpijn voornamelijk rechts. Verder een spannend gevoel rond mijn buik en middenrif, wakker worden met een doof gevoel in tenen en vingers-onderarm en ga zo maar door…
    Ik vrees ook heel erg voor ALS.

Reageren

Dag Lisa,

Wat is er dan uit je EMG- onderzoek gekomen?
    Ikzelf heb namelijk ook echt het gevoel van krachtverlies aan mijn rechterzijde, ook ter hoogte van mijn flank. Ademhaling is daarnaast ook heel variabel en ik heb moeite met slikken, geen globusgevoel maar eerder het gevoel dat de kracht om te slikken minder is geworden. Daarnaast heb ik bij het eten ook kaak- en hoofdpijn voornamelijk rechts. Verder een spannend gevoel rond mijn buik en middenrif, wakker worden met een doof gevoel in tenen en vingers-onderarm, soms tranende ogen, neus zit dicht en ga zo maar door…
    Ik vrees ook heel erg voor ALS.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Bang voor ALS

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe