Zoeken Vraag het forum

MS??? Help

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Luc

Hopelijk kan iemand wat helpen.

Sinds september 2018 veel klachten die passen bij MS. 2 keer opgenomen geweest in ziekenhuis in september: MRI en ct scan van hersenen: alles ok. Tevens volledige controle gehad van abdomen: alles ok. Conclusie toen: hyperventilatie, stress. Medicatie gekregen: alprazolam, redomex. Ging even beter….maar eerder op al die maanden tot nu steeds slechter (zeker terug sinds februari). Begin mei terug opgenomen: MRI rug en lumbaalpunctie. MRI rug alles ok m.b.t. MS. Lumbaalpunctie: verhoogde IgG (waarde en serum), maar IgG-index is ok.

Wat nu?

Symptomen: heel veel plassen, tintelingen, nekpijn, schouderpijn, rugpijnen, last van benen (al 2 keer ingestort, niet meer kunnen staan – toen kort op spoed opgenomen, maar alles was ok en mocht naar huis), half slapen benen, emotioneel niet stabiel, licht in hoofd, hoofdpijn, soms duizelig, last vast ogen (zicht wel normaal), periode van veel last: spraakproblemen, concentratieproblemen, soms aangezichtspijnen,… een hele lijst dus.

Ben hopeloos… Help!

6 reacties
    Reageren
    Catootje

Naast doktersbezoek ook denken aan complementair genezer; iemand die kijkt naar je voedingspatroon, darmflora, candida, tekorten aan voedingsstoffen enz. Bloedonderzoek zegt niet zoveel over tekorten. Op alternatief gebied zijn andere testmethoden. In het algemeen komen wel veel mensen stoffen tekort als magnesium, vitamine B en D en omega 3. Verder hebben veel mensen te maken met een scheefstand van de atlas (bovenste nekwervel). Zelf een energetische atlascorrectie ondergaan.

Reageren
    anoniem

Hi,

Naar dat het zo slecht gaat!

Het zou aan zoveel factoren kunnen liggen, zoals hierboven beschreven zou angst, stress en/of hyperventilatie een rol kunnen spelen maar ik vind je klachten toch wel heel erg heftig hoor. Heb je de afgelopen tijd/jaren veel last gehad van stress of angsten? of zijn er de laatste tijd ingrijpende gebeurtenissen voorgevallen?

Als het daadwerkelijk MS is zou je verwachten dat ze dit toch wel ontdekken tijdens de onderzoeken die je hebt gehad, als zij kunnen uitsluiten dat dit het geval is zou ik dit ook achter je laten en proberen hier niet teveel aan te denken.

Wat doe je momenteel op een dag? werk je nog? hoe laat sta je op en heb je nog wel een dagritme? sowieso is structuur in de dag aanhouden en voeding wel heel erg belangrijk dus ik zou bovenstaande tips sowieso goed bekijken. Dus hup naar de winkel voor magnesium, vitamine B en D en omega 3. Dit kan trouwens ook een positief effect hebben tegen de angsten!

Sowieso zou ik het met je (huis)arts bespreken!

Reageren
    Luc

Dank voor de reactie. Ze vermoeden PTSS (posttraumatisch stress syndroom) door opgelopen trauma enkele jaren geleden, in combinatie met in die periode en nadien heel veel werken.

Blijft voor mij echter moeilijk gegeven aangezien zoveel lichamelijke klachten.

Volgende week onderzoek oogarts (onderzoeken oogzenuwen) en tevens urologisch onderzoek.

Probleem van half slapend been is nog steeds soms aanwezig. Daarnaast heel veel plassen (zeker 20 keer per dag/nacht). En heel snel in paniek / hyperventilatie vanaf ik terug ergens pijn heb / last van heb.

Dus ja…

Reageren
    Anoniem

Hai Luc,

Wat goed om te horen dat je in elk geval hulp hebt van ik denk een psycholoog of psychiater?

Hoeveel uur werk je nu dan? Ik denk dat je rust pakken nu ook erg belangrijk is hoor ☺

Reageren
    Danny

Beste Luc,

Probeer eens een keer de router uit te zetten zodra je een paniekaanval hebt. Mogelijk stopt dit gelijk. Als het helpt, kijk dan op sosstraling.nl voor klachten.

Reageren
Reageer op: MS??? Help
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.