- Mandy25 april 2017 om 21:21
Ik heb een vraagje. Ben moeder van 26jaar dochtertje van 10maanden. Heb sinds mijn bevallings last van spraak verlies. Kom met een gesprek niet meer op de woorden of de woorden blijven in mijn zinnen hangen. Het lijkt wel alsof alles veel trager binnen komt. Dan dat ik zelf op dat moment kan verwerken. Heb geheugenverlies. Moeite met denken. Boodshappen doen is erg moeilijk voor me. Woede uitbarstingen. Niet meer weten wat ik nu eigenlijk aan doen ben. Heb ook dagen dat ik heel druk met van alles ben en lijkt wel dat ik tijd te kort kom. Raak daardoor van in de war en geirriteerd. Heel frustrerend allemaal. Wat kan dit zijn?
2 reactiesReagerenCatootje25 april 2017 om 22:17Een zwangerschap kan een hoop van je lichaam vergen. In het algemeen kan er sprake zijn van bepaalde tekorten, vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B en D, gammalinoleenzuur, omega 3, om er een paar te noemen. Spraakverlies in het bijzonder zou wel kunnen wijzen op een tekort aan vitamine B. Gebruik zelf een sterk B-complex voor m’n zenuwstelsel en hele lijf. Een arts kijkt vaak vooral naar B12.
Veel mensen hebben te maken met oestrogeendominantie, iets wat ook na de bevalling een rol speelt. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met volwaardige voeding, bepaalde supplementen en aanvullende middelen. Op internet genoeg over te vinden, als je googelt op oestrogeendominantie. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème voor mijn cyclus. Die geeft ook een boost aan je humeur. Zou kunnen schelen in je woede-uitbarstingen. Zo’n middel niet in plaats van gezond leven trouwens. Ook zijn er voedingsmiddelen als maca en kurkuma, die ook helpen je hormonen te balanceren.
Dit soort dingen niet in plaats van medische hulp. Laat je in elk geval niet zomaar afschepen dat het psychisch is want ontregelingen in je lichaam kunnen een hoop met de doen.
ReagerenCatootje25 april 2017 om 22:19Ben trouwens zelf fan van de edelgistvlokken, waar, naast wat vitamine B, ook mineralen als chroom en zink zitten. Zorgt ook voor een stabielere bloedsuikerspiegel.
Reageren