- Anoniem17 februari 2017 om 18:21
Hoi allemaal,
Ik heb de laatste tijd last van een aantal dingen en vroeg me of dit te maken heeft met een hersentumor. Dit zijn mijn klachten:
• Hoofdpijn
• ‘steken’, bepaalde druk op plekken op mijn hoofd
• Sufheid, nergens zin in. Het is niet dat ik supermoe ben en alleen wil slapen.
• Duizeligheid, last van evenwicht en balans.
• Misselijkheid, vooral in de ochtend.
• Kan me de laatste niet concentreren op school, terwijl mij dat juist altijd wel goed lukte.Iemand een idee wat dit kan zijn en kan ik met dit denken aan een hersentumor
Groetjes.
3 reactiesReagerenAnoniem17 februari 2017 om 19:04of moet ik me niet zorgen maken om een hersentumor?
ReagerenAnoo20 april 2017 om 08:47Hmm, het belangrijkste is dat je je niet moet zorgen maken want anders denk je daar alleen maar over.
Ik heb ook bijna dezelfde klachten: hoofdpijn (dat niet eens over gaat met pijnstillers), erge geheugenverlies, vaak moe, soms misselijk, moeilijk op woorden komen en soms stotter ik. Ik dacht in het begin dat ik vast spanningshoofdpijn had, maar het gaat gewoon niet weg en ik denk ook aan een hersentumor. Ik ga volgende week gewoon naar de huisarts als niks geholpen heeft.
ReagerenCatootje23 april 2017 om 10:05Bij dit soort vage klachten kunnen onder andere je voeding en bepaalde tekorten een rol spelen. Door ons westerse eetpatroon krijgen we vaak teveel koolhydraten en vooral geraffineerde suikers binnen, wat een schommelende bloedsuikerspiegel geeft, wat weer ontregelingen in je lichaam kan geven. Beter wat meer complexe koolhydraten en combineren met wat eiwitten, gezonde vetten en vezels. Dit zorgt voor een langzamere opname van de suikers en daardoor zal je bloedsuikerspiegel stabieler blijven. Ook kunnen er voedselovergevoeligheden spelen. Zo kan ik zelf niet tegen tal van producten, oa kaas, chocolade, eieren, vette vis en tal van andere producten. Stoffen als tyramine en histamine in dat soort producten kunnen hoofdpijn- en andere klachten uitlokken. Bepaalde kruiden, smaakversterker en alchohol versterken de werking van die stoffen. Zo krijg ik bijv ook hoofdpijn van gember.
Ook kunnen er tekorten spelen aan allerlei vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Moeilijk op woorden kunnen komen zou kunnen duiden op tekorten aan bepaalde B-vitaminen.
Ook zou een ontregeling van bepaalde neurotransmitters kunnen spelen, zoals serotonine, melatonine, dopamine. Is bij te sturen met goede voeding, bepaalde voedingssupplementen en aanvullende middelen.
Reageren