Zoeken Vraag het forum

Maag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi Iedereen.

ik vraag me af als het normaal is om hartkloppingen te hebben na het avond eten.. Ik heb hier al een aantal jaren last van en ik eet onregelmatig, ligt het daar meschien aan?
    Of is het meschien toch mijn hart zelf?
    Iemand ervaring hiermee?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk te zeggen, maar ik denk niet dat het je hart is.
    ga met de klachten naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    Anoniem

Oke, zal ik doen, en nog bedankt voor uw vlugge reactie.

Reageren
    Anoniem

Tijdens en na het eten is het heel normaal dat je hartslag stijgt.
    Je maag wordt immers aan het werk gezet en voedingsstoffen moeten worden opgenomen.
    Wat bedoel je precies met ‘hartkloppingen’? Het bonzen van je hart of het snel en onregelmatig slaan van je hart waarbij soms ook een hartslag wordt overgeslagen?
    In principe is het mogelijk dat de maag het hart iets meer tegen de borstkas drukt en je daardoor je hart wat meer voelt bonzen.
    Een snelle en onregelmatige hartslag kan allerlei oorzaken hebben, maar specifiek tijdens of na het eten is mij niet bekend. Veel mensen hebben wel eens een verhoogde en onregelmatige hartslag die vaak snel weer wegtrekt. Als er geen bijkomende klachten zijn niets om je druk over te maken.

Reageren
    Anoniem

Mijn hart klopt heel erg vlug,
    Maar onregelmatig weet ik niet..
    Het is wel zo dat ik meestal maar 1 keer op een dag eet, en als ik eet dan is het ook meteen heel erg veel in een keer, ook als ik een glas water neem meteen daarna, dan lijken mijn hartkloppingen wel weer wat minder te worden, dat het duidelijk weer zakt voor even, en na ongeveer 5/10 min voel ik het soms weer duidelijk terug komen, en soms blijft mijn hart daarna rustig.

Reageren
    Anoniem

Hoe vlug?
    Neem je hartslag eens op als je het hebt en zeg me hoe hoog de hartslag dan is.

Dus je eet de gehele dag niet en dan ’s avonds in 1 keer heel veel?
    Waar haal je dan de gehele dag de energie vandaan? Je hartspier moet wel de gehele dag bloed rond pompen en daar heeft het hart voldoende energie/voedsel voor nodig. De gehele dag moet het hart werken en pas ’s avonds is er voldoende energie beschikbaar als je gaat eten. Het hart pompt tussen de 8000 en 9000 liter bloed per dag rond, dat is niet weinig.

Eet minimaal 3 keer per dag en desnoods wat vaker. Eet niet te veel in 1 keer. Een glas water na het eten is wel heel goed. Het ontbijt is het belangrijkste, het avondeten het minst belangrijk. Als het mogelijk is kun je het beste in de middag warm eten.

Reageren
    Anoniem

Hallo, ben ik weer na een lange tijd.

had mijn huis arts al meerdere malen gevraagd als ze mij een verwijzing kon geven voor bloed te prikken, maar daar vond ze mij te jong voor…

na wat door drammen toch nog gelukt, want ik had heel erg last vam mijn linker boven arm en kaak en ook nog eens hyperventilatie erbij gekregen.

De uitslag was dat mijn ijzer gehalte maar 3.9 was, dus zo doende.  Gelukkig niets mis met mijn hart/maag,

Nog bedankt voor de reacties

Reageren
Reageer op: Maag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.