Zoeken Vraag het forum

Klap gehad tegen bovenbeen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo!

Ik ben vanmiddag tijdens gym met een spel heel hard tegen iemand aangeknalt. Het deed echt heeel veel pijn en nu nog steeds. Het werd meteen blauw en dik. Daarna gelijk naar de spoedeisende hulp gegaan. Daar heeft een vrouw ongeveer een minuut naar de plek gekeken en er op gedrukt. Ik kan mijn been echt haast niet verleggen en mijn been of knie optillen lukt ook bijna niet. Diezelfde vrouw zei dat het een blauwe plek was en dat ik het heel veel moest masseren en er op moest lopen.

Maar nu vraag ik me af of het geen scheur is? De symptomen lijken daar op, stijf been, blauw enz. Als je dat hebt moet je juist niet bewegen dus ik vind het nogal tegenstrijdig.

Alvast bedankt!

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik had een ding verkeerd gezegd, verleggen van mijn been lukt absoluut niet zonder mijn arm erbij te gebruiken.

Reageren
    John (moderator)

Als de klachten zo erg blijven, ga dan morgen naar de huisarts.

het is mogelijk dat en er een bloeduitstorting is ontstaan in en tussen de spieren. Dat kan wel behoorlijk zeer doen.. In dat geval toch eerst koelen en rust. Als je nbu teveel masseert of loopt, stopt de bloeding moeilijker en nemen de klachten toe.

Reageren
Reageer op: Klap gehad tegen bovenbeen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.