- Anoniem17 mei 2016 om 13:23
Hallo!
Ik ben vanmiddag tijdens gym met een spel heel hard tegen iemand aangeknalt. Het deed echt heeel veel pijn en nu nog steeds. Het werd meteen blauw en dik. Daarna gelijk naar de spoedeisende hulp gegaan. Daar heeft een vrouw ongeveer een minuut naar de plek gekeken en er op gedrukt. Ik kan mijn been echt haast niet verleggen en mijn been of knie optillen lukt ook bijna niet. Diezelfde vrouw zei dat het een blauwe plek was en dat ik het heel veel moest masseren en er op moest lopen.
Maar nu vraag ik me af of het geen scheur is? De symptomen lijken daar op, stijf been, blauw enz. Als je dat hebt moet je juist niet bewegen dus ik vind het nogal tegenstrijdig.
Alvast bedankt!
2 reactiesReagerenAnoniem17 mei 2016 om 13:25Ik had een ding verkeerd gezegd, verleggen van mijn been lukt absoluut niet zonder mijn arm erbij te gebruiken.
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2016 om 16:11Als de klachten zo erg blijven, ga dan morgen naar de huisarts.
het is mogelijk dat en er een bloeduitstorting is ontstaan in en tussen de spieren. Dat kan wel behoorlijk zeer doen.. In dat geval toch eerst koelen en rust. Als je nbu teveel masseert of loopt, stopt de bloeding moeilijker en nemen de klachten toe.
Reageren