Zoeken Vraag het forum

Trek gevoel bij mijn hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo een vraag ik heb al maanden last van een raar trek gevoel in mijn linkerborst het lijkt dan of er dan even aan mijn hart getrokken word dat voelt heel akelig word dan ook duizelig en mijn hart slaat veel over. Nu uit dat ook in scherpe steken tussen mijn ribben in het midden meer aan de linkerkant.

Ik ben kortademig en veel moe en duizelig .
    Thorax foto pas gehad (in jan2014 klaplong gehad) niets op te zien.
    Ecg’s gehad geen bijzonderheden.

Wat zou dit kunnen zijn en die scherpe steken ?.

Groeten Jessica

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is moeilijk te zeggen.

Het zou kunnen dat je hyperventileert.
    Doe eens de test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

Reageren
    Anoniem

Hallo bedankt voor uw bericht.
    Chronische
    Hyperventilatie en paniek heb ik jaren last van gehad dit staat er geheel buiten van. Ook andere symptomen het is echt een trekkerig gevoel of het even mijn hart afremt ik kan het ook heel moeilijk omschrijven wat ik voel.

Duiden scherpe steken op die plaats op iets ernstigs aan je hart? (Infarct/hartfalen) of kan het iets onschuldigs zijn zoals?

Reageren
    John (moderator)

[quote]Hyperventilatie en paniek heb ik jaren last van gehad dit staat er geheel buiten van.[/quote] Ik weet nog niet zo zeker of dat wel zo is…je klachten passen namelijk wel bij hyperventlatie

[quote]tussen mijn ribben in het midden meer aan de linkerkant.[/quote] Daar zit je hart niet hoor. Als het een vooraankondiging van een hartinfarct moest zijn duurt dan inde regel niet langer 3 dagen. Dan komt die hartinfarct namelijk. Je hebt ook ECG’s gehad waar niets op te zien was. Dus je hart zal het niet zijn.

Reageren
    Anoniem

Dus steken kunnen ook op hyperventilatie duiden zonder benauwd ect te zijn? .

Heb ik nog een vraag als het mag ☺
    Als ik links mijn hand op mijn borst leg voel ik mijn hartslag linkse kloppen maar ik voel het zuigerd ook weer raar uit te legeen . Net of ik mijn hart kan aanraken en door mijn ribben heen komt is dit normaal? .

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik ben kortademig en veel moe en duizelig[/quote] Je bent dus wel wat benauwd want je bent kortademig.

Het zijn toch echt klachten die bij hyperventilatie passen.
    http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen#test2

Je hart zit niet links in je borstkas, maar toch echt meer naar midden en lager.

De hyperventilatie zorgt voor dat gevoel en dat je daar angstig over wordt.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor uw reactie .
    Echt angstig word ik er niet van *emdr* gehad voor mijn paniek en dat heeft veel baat gehad. Al overvalt dit gevoel me soms vooral bij inspanning.
    Benauwd kan ik het niet echt noemen wel het luchthonger gevoel.

En dat ik mijn hart zowat tussen mijn ribben voel is een normaal iets?

Als ik mijn vinger er op hou zuigt het ook na binnen bij elke hartslag van

Reageren
    John (moderator)

Wat je voelt is de hartslag. Dat is heel normaal. En het luchthappen of luchthonger gevoel is een typisch verschijnsel van hyperventilatie.

Het naar binnenzuigen van je vinger is ook alleen maar een idee/gevoel dat je hebt. Je hart doet dat dus echt niet.

Reageren
Reageer op: Trek gevoel bij mijn hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.