- Anoniem6 juli 2014 om 04:39
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste paar maanden last van een kloppende buik. Hier heb ik vooral last van wanneer ik wil gaan slapen.
Het kloppen wordt dan zo intens, dat het me wakker houdt. Ik heb verder geen pijn, wel merk ik dat ik de laatste tijd een iets verminderde eetlust heb.
Ik ben een man van 21 jaar. 1.80m en weeg 65kg.
Wel heb ik de laatste tijd behoorlijk wat stress gehad. Hier heb ik overdag geen last van, maar zodra ik in bed lig begint mijn buik te kloppen. Het kloppen is ongeveer gelijk aan mijn hartritme. Het drukken op de plek waar het kloppen het ergst voelt doet ook geen pijn.
Het probleem is, dat ik nu gewoon heel slecht in slaap val. Is het verstandig om naar een doktor te gaan?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 juli 2014 om 07:09Als je klachten hebt waar je ongerust over bent, kun je natuurlijk altijd naar je huisarts gaan. Ben je de laatste tijd gewicht kwijt geraakt door de stress? Dat zou namelijk de oorzaak kunnen zijn waarom je de aorta in je buik voelt kloppen.
ReagerenAnoniem6 juli 2014 om 16:48Hallo Tandor,
Bedankt voor je reactie. Ik ben nogal een fanatieke sporter en ben zojuist gestopt met de voetbal (3x in de week training en 1x in de week een wedstrijd). Nu ben ik overgestapt naar de fitness wat een stuk minder cardio heeft natuurlijk. Qua gewicht ben ik niet veel afgevallen, al denk ik wel dat ik in mijn benen een stuk minder gespierd ben geworden, waar ik in mijn bovenlichaam een stuk breder ben geworden.
ReagerenJohn (moderator)
6 juli 2014 om 17:46Zoals gezegd, je kunt natuurlijk even bij je huisarts langs gaan en er even naar laten kijken.
Reageren