Zoeken Vraag het forum

lage bloeddruk en hartkloppingen tijdens rusten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,
    ik ben een man van 58 jaar en al drie maal geholpen aan hartfalen dmv ablatie.
    Bij de laatste keer heeft de arts helaas een gat in mijn hart gebrand waardoor de laatste ablatie moest worden afgebroken en er werd verder gegaan met een open hart operatie om de zaak weer dicht te krijgen.
    Ik heb aan medicijnen nu nog (twee maanden) 100 mg metoprolol, 200 amiodaron en bloedverdunners.
    Ik voel me redelijk doch iedere keer als even ga liggen om te rusten of slapen dan gaat mijn hart als een razende te keer. Bloeddruk zakt tot onder 40 (onderdruk) en bovendruk 90. Pols gaat dan van 45 naar >90 p/min.
    Mijn vraag is: hoe kan dat juist in rust er zoveel gebeurd.
    groetjes

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

In rust zakt de bloeddruk. Omdat je een betablokker gebruikt, wordt je bloeddruk dan nog iets lager. Omdat je bloeddruk laag is gaat je hart sneller kloppen. Oorzaak en gevolg dus. Als je pols regelmatig en langer boven 100 komt is er sprake van tachycardie maar ook voor je te lage bloeddruk adviseer ik je de cardioloog te raadplegen. Ik weet niet of hiervoor bewust is gekozen

Reageren
Reageer op: lage bloeddruk en hartkloppingen tijdens rusten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.