Ik heb gister weer een aanval gehad na een gefrituurde maaltijd. Mijn hartslag ging na 30min rap naar de 120. Dit is de 3rde keer dat ik dit mee maak in een half jaar tijd en ik voel me op dat moment een beetje ziek en zodra de hartslag zakt doet mijn maag veel pijn en moet ik veel lucht kwijt.
Mijn arts deed er laatst niet echt zorgwekkend over..maar mij zit het wel dwars.
Het duurt een minuut of 10 en alleen bij vet eten.
Is deze hartslag gevaarlijk?
Nee het komt door de maag. Vet eten roept dat dan op. Dus: niet vet eten of naar een MDL arts gaan voor je maag
Ik heb een kuur voor 14 dagen voor maagontsteking/zweer en een hogere dosis maagbeschermers.
Ben 11 kilo kwijt omdat eten pijn doet onderaan de slokdarm en Mijn maag doet zeer en het voelt alsof het eten ergens langsaf gaat waardoor het gaat knijpen, alsof ik gekrast word en brand, vlak daarna begint de kramp in de maag die uren aanhoud en ik ben de hele tijd misselijk dan. Zelfs van een banaan of iets kleins.
Ik heb me hart weken aan een stuk heel duidelijk en hard voelen kloppen en daardoor ben ik helemaal na gekeken maar alles was goed. Ik weet inmiddels wel dat het klopt op de plek van de pijn. Als ik op me rug lig voel ik het weer kloppen en dat is precies op de plek van de pijn, onderaan tussen de schouderbladen in. Toen heb ik weer gebeld en nu gelukkig iets gekregen. Dacht zeker dat ik iets aan me hart had want die was op een gegeven moment zelfs in rust 95-104. Dat is nu gelukkig over, het raced ook niet meer na het eten..
Ik ben gestopt geweest met maagbeschermers voor een half jaar vanwege reflux ziekte zonder overleg. Ik wou er graag vanaf en heb er nu heel veel spijt van en ben nu nog verder van huis daardoor
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)