- anoniem17 april 2025 om 13:50
Ik heb gister weer een aanval gehad na een gefrituurde maaltijd. Mijn hartslag ging na 30min rap naar de 120. Dit is de 3rde keer dat ik dit mee maak in een half jaar tijd en ik voel me op dat moment een beetje ziek en zodra de hartslag zakt doet mijn maag veel pijn en moet ik veel lucht kwijt.
Mijn arts deed er laatst niet echt zorgwekkend over..maar mij zit het wel dwars.
Het duurt een minuut of 10 en alleen bij vet eten.
Is deze hartslag gevaarlijk?10 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 april 2025 om 14:34Nee het komt door de maag. Vet eten roept dat dan op. Dus: niet vet eten of naar een MDL arts gaan voor je maag
ReagerenAnoniem20 mei 2025 om 19:26Ik heb een kuur voor 14 dagen voor maagontsteking/zweer en een hogere dosis maagbeschermers.
Reageren
Ben 11 kilo kwijt omdat eten pijn doet onderaan de slokdarm en Mijn maag doet zeer en het voelt alsof het eten ergens langsaf gaat waardoor het gaat knijpen, alsof ik gekrast word en brand, vlak daarna begint de kramp in de maag die uren aanhoud en ik ben de hele tijd misselijk dan. Zelfs van een banaan of iets kleins.
Ik heb me hart weken aan een stuk heel duidelijk en hard voelen kloppen en daardoor ben ik helemaal na gekeken maar alles was goed. Ik weet inmiddels wel dat het klopt op de plek van de pijn. Als ik op me rug lig voel ik het weer kloppen en dat is precies op de plek van de pijn, onderaan tussen de schouderbladen in. Toen heb ik weer gebeld en nu gelukkig iets gekregen. Dacht zeker dat ik iets aan me hart had want die was op een gegeven moment zelfs in rust 95-104. Dat is nu gelukkig over, het raced ook niet meer na het eten..Anoniem20 mei 2025 om 19:31Ik ben gestopt geweest met maagbeschermers voor een half jaar vanwege reflux ziekte zonder overleg. Ik wou er graag vanaf en heb er nu heel veel spijt van en ben nu nog verder van huis daardoor
ReagerenSuus20 mei 2025 om 19:39Bespreek dan met je arts of het verstandig is om de maagbeschermer weer op te starten
ReagerenAnoniem31 mei 2025 om 19:16@suus dat kon geen kwaad volgends de arts. Het was niet erg om het te proberen. Durfde het bijna niet te zeggen maar toch gedaan.
Ik kan weer wat eten maar nog steeds geen vet verdragen..
Reageren
Heb zondag een sausje gehad waar 3 soorten peper in zat, grootste spijt. De hele avond tot 3 in de nacht een intense maagpijn gehad en toen ik me verdraaide op mijn rug voelde in een bobbel zitten en ik voelde het knappen..
dag erop een broodje gehad waar rauwe ui tussen zat, had het niet in de gaten tot het laatste stukje. Ook die avond tot nacht erge maagpijn gehad.. en toen voelde ik letterlijk een schaafwond zitten of een open wondje.
Ik heb een mdl doorverwijzing gekregen. Heb 3 keer nee gezegd afgelopen jaren want toen was het nog niet erg, maar nu doe ik het toch maar wel.
Ik vroeg me af omdat ik al jaren lang vage klachten heb in de maag, is het mogelijk dat bijv een maagzweer zo lang in de maag kan zitten zonder dat je het echt opmerkt? Pas op het moment dat het begint te zweren? Of?John (moderator)
31 mei 2025 om 21:09Vet eten, pittig gekruid eten en rauwe ui, koffie en alcohol, frisdrank met koolzuur zijn toch echt dingen die je moet vermijden. Regelmatig eten en geen te grote 3 x verwijzing naar de MDL arts geweigerd, je hebt last van maagzuur en krijgt een maagbeschermer, maar daar stop je dan op eigen houtje mee omdat je er graag vanaf wilt ( vraag me af waarom als je klachten hebt). Daar kun je dus niet zomaar mee stoppen vooral als je een hoge dosering hebt. Dat worden afgebouwd. Allemaal dingen die je dus niet zou moeten doen, maar toch wel doet. En dan afvragen waarom de klachten blijven of erger worden. Je zult je voedingsgewoonten toch echt moeten aanpassen! Dat is lastig en vervelend maar helaas noodzakelijk.
Reageren
En wat de oorzaak van je klachten is, zal moeten worden onderzocht en vastgesteld door de MDL arts.anoniem8 juli 2025 om 13:16ik heb een maagwand onsteking en de onderste deel van de slokdarm wand.
Ze hebben de bacterie niet kunnen vinden, ook geen middenrif breuk..houd dit in dat ik heel mijn leven moet opletten wat ik eet?
Reageren
Gastritis?John (moderator)
8 juli 2025 om 13:49Dat is een vraag die hier niemand zo kan beantwoorden. Beter om dat aan de MDL arts te vragen.
ReagerenAnoniem9 september 2025 om 14:20Ik ben nu pas bijna hersteld… af en toe nog lichte opvlammingen.
Moet nog 2 maanden doorgaan met 2x omeprazol.
Mogelijk heb ik lactose/koemelk/histamine allergie wat nog uitgezocht word.
Gekke hart problemen gehad door gastritis, Van snel naar bonkend naar overslagen, leek ook wel een beetje op roemheld, een hele grote opgezette buik, en darmkrampen tot bijna flauwvallen aan toe, alsof ik laxeermiddel had ingenomen… die melk dusGaat al stukken beter met de maag zolang ik de melk laat staan. Krijg daar zowiezo slokdarm spasmes van helaas :(.
Reageren
Heb zo’n zware dieet gehad dat ik 26 kilo kwijt benAnoniem1 maart 2026 om 09:58Omdat de maagonsteking telkens bleef terug keren, ook blaas problemen en veel andere dingen. heb ik veel onderzoeken gehad en de diagnose congenitale doa deficiëntie ofzoiets gekregen.
Reageren
Wat houd dit in?