Is 13-90 een hoge bloeddruk ?en is zo een bloeddrukmeter die je thuis kan gebruiken te vertrouwen ?
Dat valt niet onder hoge bloeddruk.
Of zo'n bloeddrukmeter te vertrouwen is hangt af van wat je voor meter koopt. De goedkoopste zullen niet de beste zijn.
De betere meters zijn meters waarbij je de bloeddruk op de bovenarm meet
https://www.leef.nl/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwKXXwsaOiwMVXoODBx0jiDoEEAAYASAAEgIEBPD_BwE#sqr:{%22q%22:%22bloeddrukmeter%22,%22v%22:%22items%22}
Vanaf wanneer heb je een hoge bloeddruk ? De ene arm meet ik dan hoger dan de andere arm .. is dat dan wel correct ?
JA dat kan.
Bloeddruk meten doe je bij voorkeur aan de linkerkant.
Bij een verhoogde bloeddruk is de bovendruk hoger dan 140 mmHg en de onderdruk hoger dan 90 mmHg.
Mijn bloeddruk meet de ene kant 14 /9 en de andere kant 13/9.. heb normaal altijd wel een 12/8 of zelfs minder maar mijn mama is vrijdag overleden en sinds dan is die wat verhoogd ! Moet ik mij dan zorgen maken voor hartfalen ofzo
Gecondoleerd met het verlies en heel veel sterkte.
Je moet maar aan een kant meten. En niet achter elkaar en dan ook nog verschillende armen. Maar gezien de omstandigheden is het niet vreemd dat je bloeddruk dan iets hoger is. Maar het is dan nog steeds geen hoge bloeddruk
Dag John de hoge bloeddruk is ondertussen wel gedaald maar ‘s nachts kan ik plots wakker worden met zweetaanval en mijn hart die wat sneller gaat slaan .. kan dit onbewust emoties zijn door het verlies van mijn mama ? Of moet ik me toch zorgen maken voor evt hartfalen of evt een hartaderbreuk want mama is daaraan overleden. Ze had enorme verstopping van haar aderen
Dat zal alles te maken hebben met emoties en angst
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies