Zoeken Vraag het forum

Verlaagd aantal Witte Bloedcellen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • AD

Ik heb deze week bloed laten testen.
    Alle waarden zijn normaal, behalve een verlaging van de Leukocyten (witte bloedcellen). De referentiewaarde is 3700 – 10500 /uL. Test bij mij geeft 3000. 6 maanden geleden was dit 3500.
    Bij de samenstelling van Leukocyten zijn het de Neutrofielen die telkens wat verlaagd zijn.
    CRP was niet verhoogd, telkens lager dan 0.9.
    Waaraan kan het tekort aan witte bloedlichaampjes liggen?
    Alvast bedankt voor de antwoorden!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een tekort aan neutrofiele granulocyten heet neutropenie. Dit type witte bloedcel is betrokken bij de vernietiging van parasieten en bij allergische reacties. Verlaging kan ook ontstaan door medicatie (pijnstillers, antibiotica) en virale en bacteriële infecties, Deze cellen zorgen voor een ontstekingsreactie, waardoor schadelijke stoffen en weefselschade worden opgeruimd.

Reageren
    AD

Beste,
    Ik denk dat u hier enkel dingen door elkaar haalt. Jouw omschrijving had ik zelf ook al op internet gevonden…

Reageren
    Suus

Bespreek het dan met je huisarts of behandelend arts, wellicht kan die het anders of voor jou duidelijker uitleggen en ook in de context met je klachten waarom het onderzoek is gedaan.
    Je raadpleegt hier geen artsen ,dus heb je idd kans dat je ter informatie stukjes tekst gekopieerd van andere pagina’s krijgt.

Reageren
    John (moderator)

Tja..ik haal helemaal niks door elkaar maar geef antwoord op de vraag waardoor de neutrofielen verlaagd kunnen zijn. Als de genoemde redenen niet de oorzaak zijn, zal er verder onderzoek gedaan moeten worden wat dan wel een (andere) oorzaak zou kunnen zijn. Maar daar kan ik zo helaas ook geen antwoord op geven

Reageren
Reageer op: Verlaagd aantal Witte Bloedcellen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.