Zoeken Vraag het forum

Verhoogd Gamma GT 100

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • DJ

Ik heb een Gamma GT van 100, rest is OK, moet ik mij zorgen maken? Ik drink af en toe wel wat.

30 reacties
    Reageren
    John (moderator)

En wat is “af en toe wel wat? Gebruik je medicijnen of drugs?

Reageren
    DJ

In het weekend drinken we iets, pakweg een fles wijn per dag.  Geen drugs/medicijnen.

Reageren
    John (moderator)

Dat kan dus dan wel invloed hebben op gamma GT.

Reageren
    DJ

Ja, natuurlijk, dat weet ik, mijn vraag is of dit erg is?  Moet ik mij zorgen maken?  De rest van de leverwaarden zijn OK.

Reageren
    DJ

Ik laat elk jaar bloed nemen en die Gamma GT varieert, 38-45-81-61-40 en nu ineens 100, daarmee ik wat verschiet, zelfde levensstijl. Laatste maanden wel darmen die overhoop liggen, dat begint wel stilaan te beteren, geen idee of dat een invloed kan hebben.

Reageren
    John (moderator)

Het is niet goed voor je lever in ieder geval… Nou valt het dan nog mee als de rest wel goed was. Maar als de andere waarde ook tegen het randje zitten, zou ik me wel zorgen maken

Reageren
    John (moderator)

De darmen zullen daar geen invloed op hebben.

Reageren
    DJ

AF 67
    GOT (ASAT) 30
    GPT (ALAT) 40
    GTT 100

GPT er dus kort tegen maar dat is al 10j dezelfde waarde, het is enkel GTT dat schommelt.

Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je en heb je overgewicht?

Reageren
    DJ

40j, geen overgewicht, integendeel.  Zelfde gewicht, altijd al zo, zelfde levensstijl, daarmee ik het zo raar vind.

Reageren
    DJ

Of is dit heel gevoelig?  Vorig weekend wel niet zo een gezond weekend gehad.  Restaurant, hotel, stevig ontbijt (spek, sinaasappelsap – is blijkbaar slecht voor lever), smos broodjes enz…drank…weinig slaap

Reageren
    John (moderator)

Bespreek het dan maar eens met je huisarts

Reageren
    DJ

Die zegt dat alles OK is

Reageren
    John (moderator)

Dan zal dat zo zijn. Die kan dat het beste beoordelen

Reageren
Reageer op: Verhoogd Gamma GT 100
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.