Home / Hart, bloed & bloedvaten / Ferritine te hoog
De medicijnen kunnen idd de oorzaak voor een hoge GT zijn. En van de pillen tegen schimmelinfecties is dat ook bekend
Mijn Ferritine is nu ik weet 271 ik lees ook dat de waarde bij vrouwen naar biven is bijgesteld.
Maar toch stond er een dakje op het getal van het bloedonderzoek. Cerder zijn alke waardes normaal
271 is te hoog. Bespreek het met je huisarts
Goedemorgen, mijn Ferritine is 270 ik heb t laten onderzoeken maar er is niets gevonden wat het zou kunnen veroorzaken.
Ik heb wel nano ijzer genomen op advies van een heilpraktiker omdat mijn ijzer wst laag is maar dat is nu 2 jaar geleden. Ferritine was 350 bij de 1e meeting
Goedendag,
Mijn ferritine is 545 te hoog dus maar mijn ijzer verzadiging is weer 10% wat als ondergrens eigenlijk 20% heeft en ijzer is 9 wat ondergrens 11 is.
Ik heb klachten zoals pijn handen, voeten, moe, hoofdpijn, zweten.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn. Ben doorverwezen maar dat duurt nog lang
Ik heb ook een (veel) te hoog ferretine gehalte. Jojoot van 765 naar 1150. Daar in mijn laatste cardioverslag n.a.v. vkf staat dat het linker atrium aanzienlijk is vergroot en de hartspier is verhard heb ik de verslagen van het bloedonderzoeken door de jaren eens naast de verslagen van de cardioloog gelegd (ik heb inmiddels 4 ablaties gehad..). Daat ik op een correlatie stuitte ben ik op zoek gegaan naar eventueel verband tussen hoog ferritine gehalte en atrium fibrilatie. Onderzoek toont dat dit bestaat. Het ijzer hoopt zich kennelijk in de hartspier op, evenals in o.m. de lever, hetgeen tot ernstige aandoeningen kan leiden. Hoog ferretine gehalte is dus geen onschuldig verschijnsel.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!