Zoeken Vraag het forum

Hartkloppingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dorien

Hallo,
    Ik ben 42 jaar en heb veel last van o.a hartkloppingen. Bekent ook bij ha. Nu heb ik iets anders erbij gekregen. Namelijk het gevoel dat mijn hart even stilstaat. Het begint met een raar gevoel in mijn hoofd en het zwart voor mijn ogen. Ik val dan bijna flauw voor mijn gevoel en krijg geen lucht lijkt het wel. Ineens kan ik weer ademen en is mijn hartslag er ook weer. Is mijn hart dan echt even gestopt?,
    Mijn grootste angst is door deze waarnemingen dat ik vatbaar ben voor een hartstilstand.
    Groeten

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt wel een overslag hebben maar je hart stopt niet…
    doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Dorien

Bedankt voor uw snelle reactie. 

Wel wou ik nog even aangeven dat bij deze zoals u zegt overslag wel gepaard gaat zonder een harde bons. Dus voor mij voelt het niet als een overslag . Bij mijn andere hartkloppingen die ik al veel langer heb, voel ik echt een overslag met een harde bons.

Heb trouwens de test gedaan voor hyperventilatie en scoor met meer als 50 punten. Dus dat zou het ook kunnen zijn dus .

Groeten

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat dat dan toch een verklaring voor de klachten is. Het zijn typische klachten voor hyperventilatie

Reageren
Reageer op: Hartkloppingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.