- Dorien20 maart 2019 om 16:09
Hallo,
Ik ben 42 jaar en heb veel last van o.a hartkloppingen. Bekent ook bij ha. Nu heb ik iets anders erbij gekregen. Namelijk het gevoel dat mijn hart even stilstaat. Het begint met een raar gevoel in mijn hoofd en het zwart voor mijn ogen. Ik val dan bijna flauw voor mijn gevoel en krijg geen lucht lijkt het wel. Ineens kan ik weer ademen en is mijn hartslag er ook weer. Is mijn hart dan echt even gestopt?,
Mijn grootste angst is door deze waarnemingen dat ik vatbaar ben voor een hartstilstand.
Groeten3 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 maart 2019 om 18:31Je kunt wel een overslag hebben maar je hart stopt niet…
Reageren
doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Dorien20 maart 2019 om 19:41Bedankt voor uw snelle reactie.
Wel wou ik nog even aangeven dat bij deze zoals u zegt overslag wel gepaard gaat zonder een harde bons. Dus voor mij voelt het niet als een overslag . Bij mijn andere hartkloppingen die ik al veel langer heb, voel ik echt een overslag met een harde bons.
Heb trouwens de test gedaan voor hyperventilatie en scoor met meer als 50 punten. Dus dat zou het ook kunnen zijn dus .
Groeten
ReagerenJohn (moderator)
20 maart 2019 om 22:37Ik denk dat dat dan toch een verklaring voor de klachten is. Het zijn typische klachten voor hyperventilatie
Reageren