Zoeken Vraag het forum

Hartslag van 55

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sag

hoi

ben een vrouw van 23 en heb op dit moment een hartslag van 54. Is dat erg? Lees dat het laagste 60 kan zijn en je anders met spoed naar het ziekenhuis moet????

Ben helemaal ontspannen en lekker tv aan het kijken.

ben verder gezond met overgewicht.

maak me zorgen

6 reacties
    Reageren
    Sag

ohja en ik heb links hoofdpijn maar ik gok dat dit van de vermoeidheid is… laatste tijd veel stress gehad

Reageren
    Peter

Als je geheel ontspannen bent kan je hartslag dalen. In je slaap wel tot 50 per minuut. Als je verder nergens last van hebt is er niets aan de hand.

Reageren
    John (moderator)

Niks aan de hand hoor. Er is niks smis met je hartslag

Reageren
    Sag

Nee verder nergens last van. Alleen normaal heb ik een hartslag van 76 overdag en voor slapen ongeveer 67.

Is dit echt niet erg?

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor. je zou eens moeten stoppen met voortdurend je hartslag te meten. Dat is nergens goed voor

Reageren
    Peter

Met dit warme weer hoeft je lichaam ook minder hard te werken om de lichaamstemperatuur te behouden. Als je dus geheel ontspannen bent hoeft je lichaam ook weinig te doen. Mijn hartslag is ook lager dan normaal.

Reageren
Reageer op: Hartslag van 55
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.