Zoeken Vraag het forum

Angst /hart

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Pati

Beste tandor ik heb een vraag.
    Ik voel dat ik ga flouw vallen en kortademig en pijn aan mijn linkerarm en borstkast…is het mss iets met mijn hart?ik ik heb dat eneens…ik ben 29jaar druk bezig

14 reacties
    Reageren
    Peter

Of het iets met je hart is valt zo niet te zeggen, maar doe eerst eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    John (moderator)

Dat lijken toch eerder stress klachten…

Doe de test op:

Reageren
    Pati

De pijn is weer weg soma heb ik dat en soms niet, ik ben wel bekend mrt hyperventilatie en angst,  stress. Ik heb ook een hartfilmpje 3maanden geleden laten maken en mijn huisarts zegd dat het niet met j hart te make heeft maar ik heb toch die angst want ik heb vaak hartkloppingen kortademig pijn aan mijn linkerlichaam en mijn borstkast..wat denken jullie? Ik wil graag advies

Reageren
    Peter

Mooi, het posten doet het het weer (vandaar bovenstaande test, foutmelding 410 Gone).

Je ademhaling en je hart zijn nauw met elkaar verbonden. Je hart pompt immers het zuurstofrijke bloed rond dat door je longen is opgenomen. Hartpatienten hebben last van hun ademhaling bij een aanval en mensen die hyperventileren krijgen last van hartkloppingen tijdens een aanval.

Je kunt oefenen met buikademhaling (zoek dat op op internet). Oefenen is belangrijk, want het is heel moeilijk op het moment dat je kortademig wordt en hartkloppingen krijgt. Je zou ook kunnen overwegen op een yoga-cursus te gaan, want daar wordt dat ook aangeleerd.

Reageren
    Pati

Als ik kortademig ben heb ook pijn aan mijn  borstkas en hartkloppingen lichte in hoofd en beetje wazig zien…met wat kan dit dan te maken hebben?want ik heb bloedgeprik hartfilmpje….alles was inorden

Reageren
    Pati
    • Ik ben zo bang van hartinfarct. Ik ben een vrouw 28jaar
    Reageren
    Peter

Wat was de uitslag van de hyperventilatie-test?

En van de angst-test?

https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/

Dat je ermee bekend bent is nog geen diagnose. Je zult eerst de testen moeten doen voordat iemand er iets over kan zeggen. Angst is geen goede raadgever. Je moet uitzoeken wat de oorzaak is. Begin eens met bovenstaande testen en laat de uitslag weten.

Reageren
    Pati
    • 45hyperventilatie en 55 angst….
    Reageren
    John (moderator)

Dat verklaart dan in ieder geval je klachten. Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor een psycholoog.

Reageren
    Pati

Beste tandor dus als ik het goed begrijp is puur angst en stress?en ni mijn hart ofzo

Reageren
    John (moderator)

dat klopt

Reageren
    Pati

Kan psycholoog mij helpen met dat?en de pijn aan mijn borstkast?elke keer denk ik mijn hart omdat ik al op mijn 27jaar stress en angst heb

Reageren
    John (moderator)

Ja, daar kan een psycholoog bij helpen

Reageren
    Pati

Dus geen zorgen om maken voor mijn hart?

Reageren
Reageer op: Angst /hart
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.